דף הבית / טכנולוגיה / האינטרנט של הדברים – על מה בדיוק מדובר?
האינטרנט של הדברים

האינטרנט של הדברים – על מה בדיוק מדובר?

המונח "האינטרנט של הדברים" הפך להיות שגור במחוזותינו. למה הכוונה? כיצד ניתן לשלב אינטרנט עם כמעט כל דבר בעולם ואיך השינוי בדרך בה תפעלנו עד היום את כל אחד מאביזרי החשמל בבית עשוי להשפיע על הביטחון העולמי – כל זאת במאמר הבא.

26 מיליארד "דברים" מחוברים

התבוננו בחלונות הבניין מולכם. האורות הנדלקים בשעות הערב, התריסים הנפתחים ומוגפים ורחשי מכונת הכביסה של השכנים ממול. הידעתם כי כל אחד מהחפצים הללו עשוי לעבוד בצורה אוטומטית, על פי הגדרות שניתנו מראש או באמצעות תפעול מרחוק ברשת האינטרנט? יתכן כי השכן ממול נמצא כרגע בחופשה ביוון ומאפשר לתריסים להיסגר על מנת למנוע מקרני שמש סוררות להרוס את ספת העור היוקרתית בקליק.

על פי נתוני חברת המחקר גרטנר שבקונטיקט אנו צפויים לגלות כי 26 מיליארד חפצים שונים זכו ל"אינטליגנציה" וחוברו לרשת. זוהי המגמה שמכונה "האינטרנט של הדברים" שהחלה לפני יותר מעשור ותופסת תאוצה בזכות שלל סטרטאפים המאפשרים לחבר גם את שרוכי נעלינו לרשת על מנת שנוכל לספור בספירה אוטומטית של צעדינו במהלך האימון בפארק.

היופי והסיכון

כאשר המקרר החכם מאפשר לנו לדעת אילו מוצרים חסרים ולהזמין ישירות מהסופר השכונתי את החלב והגבינות נראה כי האינטרנט של הדברים יכול לחסוך זמן ניכר. תהליכי אוטומציה רבים עומדים לשנות את הדרך בה אנו עושים כביסה, מתכננים ארוחות או משנים את הטמפרטורה בכל חדר בבית, אך לצד הפוטנציאל הרב טמון גם סיכון מסוים… מהו?

כשם שגורמים עוינים עשויים להתקין רוגלות ווירוסים לא ידידותיים על המחשב או הטלפון הנייד, כך גם החפצים המחוברים לאינטרנט עשויים לסבול מהתקפות סייבר. למעשה, סטראט-אפ חדש נועד ליצור שכבת אבטחה מיוחדת בין החפצים התמימים לרשת שלנו ויוזמה אחרת מעניקה ביטוח כנגד נזקים העשויים להתרחש כתוצאה מפריצה זו. לכן, העוסקים בתכנון מנגנוני האוטומציה כיום אינם מסתפקים רק בשדרוג היכולות הקיימות של האביזרים השונים אלא גם ביצירת מנגנון מאובטח על מנת למזער את הסיכון בתפעולם.

מומחי האוטומציה של העתיד לומדים היום כיצד ליצור את ה"קסם"

כיום, במסגרת קורסים של "אוטומציה" נלמדות השיטות השונות על מנת לאפשר לחפצים השונים לעבוד תוך הסתנכרנות עם חפצים נוספים, בסביבה ביתית או משרדית בטוחה. החל מתכנון החומרה הנסתרת בתוך החפצים, דרך תכנון התוכנות השונות לתפעולם וכלה בממשקים השונים שישמשו את המשתמש הסופי באמצעות הטלפון הנייד, רשת האינטרנט או שלט רחוק.

לא רחוק היום ונכנס למכוניות ללא נהג, נסע לעבודה וניתן לרכב לחפש את החנייה האידיאלית עבורנו. מזגנים חכמים ינהלו את הטמפרטורה במקום ואף הקפה האהוב עלינו יחכה על השולחן – כל זאת ללא מגע יד אדם. באמצעות שלל האפשרויות שמציעה אוטומציה מתוחכמת המשולבת בחפצים יומיומיים העתיד צפוי להיות מרתק וכנראה גם הרבה יותר… נוח.

 

אודות מנהל

בדוק גם

בניית אתרים לעסקים קטנים

בניית אתרים לעסקים קטנים לחשיפה מירבית

כל עסק גדול כקטן דואג שיהיה לו אתר אינטרנט כדי שהפעילות העסקית תיחשף בפני קהל ...