דף הבית / טכנולוגיה / החשיבות של עדכון בזמן אמת בנעשה בשוק ההון
דואר אלקטרוני

החשיבות של עדכון בזמן אמת בנעשה בשוק ההון

החשיבות נובעת מהמאפיינים הייחודיים של השוק ובעיקר מתכונות כמו דינאמיות, גמישות ומהירות. כיום קל יותר לקבל עדכון בזמן אמת בעזרת אתרי אתרי אינטרנט ומגוון תוכנות מקוונות

יחסי הגומלין בין שוק ההון לשווקים נלווים ובתוך שוק ההון עצמו יכולים להשתנות בגלל מספר עצום של גורמים. גאופוליטיקה, אירועים בחדשות, הצהרות מדיניות ואירועים בטחוניים הם רק חלק מהשיקולים שקובעים כיצד נראה שוק ההון בכל רגע נתון. אף על פי כן, חוסר היציבות הזו לא אמורה למנוע ממשקיעים להשתתף בשוק המניות והאג"ח.

המאפיינים של שוק ההון בישראל

בראש ובראשונה, שוק ההון בישראל כולל מספר עצום של מכשירים פיננסיים. תיק הנכסים של הציבור בישראל לדוגמא הורכב בשנת 2005 מ-13.5% השקעות בחו"ל, 34.6% מזומן ופקדונות, 21.4% אג"ח ממשלתיות, 7.6% אג"ח פרטיות, 4.1% מק"מ ועוד 18.8% מניות בישראל. זו רק דוגמא קטנה למורכבות של שוק ההון ולחשיבות של עדכון בזמן אמת.

שנית, המשקיע הפרטי צריך לדעת באיזה מקורות מידע להשתמש כדי לנהל את השקעותיו. 83% מהמשקיעים בסוף העשור הקודם סיפרו שלידיעות באתרי האינטרנט משקל חשוב בבואם לגבש החלטות אסטרטגיות. לצורך השוואה, ידיעות כלכליות השפיעו רק על 75% מהמשקיעים וביחס לרשתות החברתיות הנתון צונח עד ל-20% בלבד. במילים אחרות, המידע שנמצא באינטרנט לא נתפס כבעל חשיבות דומה עבור המשקיעים. פילוח של משקיעים לפי ערוצי השקעה מגלה שם מעדיפים לקבל עדכון בזמן אמת, ולא לחכות לדיווחים הרשמיים.

למה משקיעים מוכנים לשלם עמלה ליועץ השקעות?

רק באמצעות קבלת עדכונים בזמן אמת יכולים המשקיעים בשוק ההון להבטיח השתתפות פעילה ואפקטיבית. 33% מהמשתתפים בשוק ההון מגדירים את עצמם כסולידיים ורק 20% בוחרים בתואר "אגרסיביים", אולם כולם ללא יוצא מן הכלל צריכים לדעת מה קורה סביבם. הידע הזה הוא שמבחין בין השקעה מוצלחת להפסד של מיליוני שקלים.

בנוסף, זו גם הסיבה לכך ששיעור המשקיעים בקרנות נאמנות מבין מי שמסתייעים ביועץ השקעות הוא גבוה במיוחד. הנתון בשנת 2005 היה שמדובר על 75% מכלל המשקיעים, לעומת 54% שנעזרים בבתי השקעות ורק 46% שמשקיעים בעצמם באמצעות האינטרנט. המסקנה היא שהמשקיעים מעדיפים לשלם את העמלה ליועצי השקעות ובתי השקעות, ובלבד שיקבלו בזמן אמת את כל המידע הרלוונטי עבורם.

כך תקבלו מידע בזמן אמת – בלי לשלם אחוזי תיווך

על אף האמור לעיל, היום כבר אפשר לקבל מידע בזמן אמת על השקעות בשוק ההון ואפילו לחסוך את פערי התיווך והעמלות. הדרך לעשות זאת היא פשוט להשתמש בכלים מקוונים לגיטימיים ואמינים. יש מגוון רחב של כלים מן הסוג הזה ואפשר לשלב אותם עם טורים בעיתון ועלוני בתי השקעות.

מומלץ לדוגמא להירשם לניוזלטר ולקבל דיוור אלקטרוני במהלך שעות העבודה, להיכנס לפחות פעם בכמה שעות לבלוגים כלכליים בינלאומיים ולהצליב נתונים עם אתרי ממשלה ומוסדות פיננסיים. מידע אמין במיוחד נמצא באתרים של בנק ישראל, משרד האוצר, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה וכמובן הבורסה לניירות ערך בתל אביב. מבחינה גלובאלית, הדגש צריך להיות על אתר הבורסה האמריקאית, הפדרל רזרב, בורסת הנאסד"ק ושערי המטבעות.

המשקיע הישראלי מייחס חשיבות למדדים סובייקטיביים. הוא משתמש בהם כאמת מידה להצלחת ההשקעה, וניתן לראות זאת בעיקר לפי התרשמות ממצב השוק וקביעה מראש של התשואה המינימאלית. תופעה זו קיימת בקרב משקיעים ויועצי השקעות ומטרתה העיקרית היא לעמוד ביעדים לאור המידע שממשיך להגיע ולזרום.

אודות מנהל

בדוק גם

בניית אתרים לעסקים קטנים

בניית אתרים לעסקים קטנים לחשיפה מירבית

כל עסק גדול כקטן דואג שיהיה לו אתר אינטרנט כדי שהפעילות העסקית תיחשף בפני קהל ...