דף הבית / קריירה / הטיפים שיעזרו לכם להשתלב בעבודה עם סיום לימודי שוק ההון
הטיפים שיעזרו לכם להשתלב בעבודה עם סיום לימודי שוק ההון

הטיפים שיעזרו לכם להשתלב בעבודה עם סיום לימודי שוק ההון

בשעה טובה ומוצלחת, סיימתם עם מסגרת הלימודים שלכם, ועברתם בהצלחה את כל הקורסים של לימודי שוק ההון שהייתם צריכים לעבור כדי לעסוק בתחום. עם זאת, תאוריה לחוד – ופרקטיקה לחוד. אין לנו שום צל של ספק כי לימודי שוק ההון נותנים לכם את התשתית החשובה ביותר ואת הבסיס להיכרות עם כל שוק ההון, ובלי הלימודים הללו, אי אפשר באמת להשתלב בתחום. עם זאת, מרגע שסיימתם את הלימודים, אי אפשר ישר לצלול למים העמוקים ולעסוק בהשקעות, כי אתם צריכים להשתלב בתוך עולם שכבר קיים ומתפקד, ואתם רק עושים את הצעדים הראשונים שלכם. אז איך אפשר להשתלב היטב בעבודות בחום? הנה כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם.

כך משתלבים בחוכמה

באופן כללי, צריך לזכור כי אתם יכולים לקחת חלק בחברות משני סוגים – או חברות ההשקעות הגדולות, או באל והקטנות. ההמלצה שלנו אילכם היא להתחיל דווקא מהחברות הקטנות. מדוע? כי כך תוכלו לעסוק ביותר תחומים בשוק ההון. סביר להניח שבחברות הגדולות יתנו לכם תפקידים זוטרים במיוחד, וקצב ההתקדמות שם יהיה אטי מאד. אמנם זה נראה לפעמים שבבתי ההשקעות הקטנים יש פחות כסף שמתגלגל , אבל אתם תוכלו לקבל שם תחומי אחריות נרחבים יותר – לעתים תוך מספר חודשים בלבד! מבחינה זו, מדובר על כמה שורות חשובות מאד בקורות החיים שלכם. בהמשך, המעסיקים יעדיפו הרבה יותר אנשים שהתנסו בכמה וכמה צורות שונות של השקעה רצינית גם אם בחברה קטנה – על פני אנשים שעסקו בהשקעות קטנות וכמעט חסרות חשיבות בחברה גדולה.

עוד עצה חשובה שלנו אליכם להשתלבות טובה אחרי שסיימתם עם לימודי שוק ההון, היא עצה פשוטה מאד – טפחו את יחסי האנוש שלכם. אתם לא תאמינו עד כמה יחסי אנוש הם חשובים בשוק ההון הישראלי. מדוע? משום שבסופו של יום, מדובר על שוק שאיננו כה גדול, וכולם מכירים את כולם. לא פעם מצליחים לגזור הצלחות קודם כל מהקשרים שאתם יוצרים עם אנשים שונים – שיפתחו אתכם לאנשים שונים ולחברות השקעות מתקדמות במיוחד. זה לא אומר שצריך להגזים או להיות חייכנים יתר על המידה – אבל בהחלט כדאי להיות אנשים נעימים ואדיבים מאד, ולדאוג לטפח קשרים עם אנשים שמובילים בתחום. אלו יכולים להיות מנהלים, קולגות לעבודה, או אפילו פרילנסרים בתחום – כל אלו יכולים לפתוח לכם דלתות רציניות.

כמה זמן עד שמתקדמים?

טיפ נוסף שלנו אליכם נוגע לזמן שבו אתם צריכים להתקדם הלאה. גם אם התחלתם בבית השקעות קטן יחסית, יש להניח שבשלב מסוים יגיע הזמן לעזוב – אלא אם מציעים לכם כמובן משרת ניהול רצינית. בהנחה שמשרה כזו לא עומדת על הפרק, כדאי להמתין לפחות שנה אחת מהיום שבו התחלתם לעבו שם (ורצוי לעתים אף שנתיים) עד שתתקדמו לבית השקעות גדול. מרגע זה, יש לכם שורות טובות בקורות החיים, וכשתגיעו לבית ההשקעות הגדול תוכלו מלכתחילה להתקבל למשרה נחשקת יותר.

אודות מנהל

בדוק גם

איך לעזוב את מקום העבודה ולשמור על יחסים טובים?

איך לעזוב את מקום העבודה ולשמור על יחסים טובים?

אנשים עוזבים את מקום העבודה שלהם מכל מיני סיבות: הם עוברים דירה לעיר אחרת בשל ...