דף הבית / תיירות / הכל על פסטיבל הסרטים בלונדון
פסטיבל הסרטים בלונדון

הכל על פסטיבל הסרטים בלונדון

אם אתם אוהבים סרטים, אם קולנוע מדבר אליכם ואם אתם רוצים לקחת חלק באירוע הקולנועי הגדול ביותר בבריטניה – פסטיבל הסרטים בלונדון הוא המקום בו אתם רוצים להיות. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על הפסטיבל, האופן בו נוצר והתכנית שמחכה לכם בו. בינתיים, בררו עלויות של מחירי טיסות ללונדון, שריינו מקום והצטרפו לחגיגה!

על הפסטיבל

מדי שנה מוקרנים במסגרת הפסטיבל למעלה מ-300 סרטים מז'אנרים שונים – דוקומנטריים, סרטים קצרים, קומדיות, סרטי מסע, סרטי מדע בדיוני ועוד. לצד הקרנת הסרטים, נערכים במסגרת הפסטיבל אירועים מגוונים המועברים על ידי בכירי התעשיה – הרצאות, כיתות אמן ושיעורים עם יוצרי קולנוע מובילים בתחום.

איך הכל התחיל?

בשנת 1935, התכנסו כמה מבקרי קולנוע מוכשרים ותהו: אם לקאן ולוונציה יש פסטיבלי סרטים משלהם, למה שלונדון לא תתהדר באחד משלה? התהיה הזו הולידה את פסטיבל הקולנוע הראשון בלונדון, כשמטרתו המוצהרת הייתה לתת במה לסרטים שלא הופיעו בקולנוע הבריטי באותה התקופה. המיקוד היה סביב סרטים שהצליחו בפסטיבלים אחרים באירופה.

ב-15 לאוקטובר 1935 הושק פסטיבל לונדון הראשון תחת גשר ווטרלו. 20 סרטים הוקרנו במסגרתו. מאז, הרבה מים עברו בתמזה. היום, כאמור, הפסטיבל מארח מעל ל-300 סרטים מדי שנה. על אף שהוא עדיין לא יכול להתחרות מבחינת גודלו והיוקרה שלו בפסטיבלים אחרים (כדוגמת וונציה או קאן), הוא צובר במהירות יוקרה משלו, מה שמתבטא, בין השאר, גם בהופעות של סלבריטאים הפוסעים בשטיח האדום מדי שנה.

הפרסים

פסטיבל הקולנוע בלונדון הוא אירוע ציבורי, מעל הכל, שנועד לאפשר לציבור הבריטי (ואוהבי הקולנוע מכל העולם) לצפות בסרטים שלא מגיעים למסך הקולנוע המקומי. אך לצד זאת, הפסטיבל גם מעניק פרסים לסרטים המקוריים והיצירתיים ביותר, בארבע קטגוריות שונות: פרס הסרט הטוב ביותר, פרס הסרט הבריטי הטוב ביותר, גביע סאתרלנד (על שמו של הדוכס ה-5 של סאתרלנד) וכן פרס גריירסון.

הפסטיבל השנה – מה מחכה לנו?

השנה, הפסטיבל יתקיים בין התאריכים 10/10/18-21/10/18. הנה כמה מהסרטים הבולטים שלא כדאי לפספס, שניים מכל ז'אנר.

סרטי אהבה

ASAKO I & II  – האם אנחנו באמת מתגברים על האהבה הראשונה שלנו? אסאקו עומדת לגלות זאת, בדרמה יפנית רומנטית ונוגעת ללב.

A PARIS EDUCATIONהבמאי ז'אן פול סיביראק לוכד בסרטו המיוחד את התמהיל הייחודי שנוצר כשאתה צעיר במהלך ההתמחות הקולנועית שלך, תאב חיים, מלא אנרגיה וגם – רומנטיקן חסר תקנה.

סרטי יצירה

BERGMAN – A YEAR IN A LIFEמחקר מרתק וחודר על דמותו המיוחדת של הבמאי השוודי אינגמר ברגמן ועל הקריירה יוצאת הדופן שלו, מבעד לעדשת המצלמה המסקרת את אחת משנותיו הפוריות והיצירתיות ביותר.

MARIהריקוד המודרני הוא נרטיב מרכזי ומעורר ביצירת הבכורה של ג'ורג'יה פאריס, החוקר את זהותה של אשה צעירה ואת מערכת היחסים המורכבת שיש לה עם אמה ואחותה.

סרטי מסע

ELDORADOסרט תיעודי מרתק, הבוחן לעומק את אופן הטיפול במהגרים עם הגעתם ליבשת אירופה. דרמה חברתית-פוליטית נוקבת.

KEEP GOINGאם ובנה רוכבים על סוס במרחבים הפתוחים, ומחפשים אחר פיוס משותף. דרמה רגישה.

סרטי קומדיה

AMRA AND THE SECOND MARRIAGEהיישר מערב הסעודית, קומדיה מדליקה ובועטת. כשעקרת בית בגיל העמידה מגלה כי בעלה מתכנן לצרף בת זוג צעירה יותר למערכת היחסים שלהם, היא נאלצת לנקוט בצעדים דרסטיים.

THR MAN WHO KILLED DON QUIXOTEתהליך יצירתו של הסרט הזה ארך מעל לשני עשורים (!), אך ההמתנה בהחלט הייתה משתלמת. הסרט הוא עיבוד מודרני לספרו של מיגל דה סרוואנטס, בו מככבים דון קיחוטה (ג'ונתן פרייס) וסנשו פנצ'ה (אדם דרייבר).

 

 

 

 

 

אודות מנהל

בדוק גם

טיול מאורגן לרוסיה – הדרך הנכון לטייל

טיול מאורגן לרוסיה – הדרך הנכון לטייל

עליכם להבין שאם אתם באמת רוצים ליהנות במהלך הטיול שלכם ברוסיה, אז טיול מאורגן ברוסיה ...