דף הבית / אוכל / חשש כבד: האם שירותי משלוחים ברמת גן יחסלו את עסקי המסעדנות בגבעתיים?

חשש כבד: האם שירותי משלוחים ברמת גן יחסלו את עסקי המסעדנות בגבעתיים?

משהו גדול קורה בעולם. ייתכן ושמתם לב לכך וייתכן שעדיין לא, אבל עולם המזון עובר מהפכה של ממש וזה מפחיד מאוד מסעדנים רבים ברחבי העולם, לרבות בישראל. אפליקציות משלוחי המזון מתחילות להשתלט על עולמנו וזה מאיים על בעלי מסעדות. אפליקציות כגון DoorDash או GrubHub חותרות תחת הסדר הקיים ויש מי שזה לא מוצא חן בעיניו. מתי זה יקרה אצלנו בישראל?? האם שירותי משלוחים ברמת גן יחסלו למשל את עסקי המסעדנות בגבעתיים? לדעתנו זה רק עניין של חודשים ספורים עד שהמהפכה תגיע לכאן וכבר עכשיו ניתן לחוש במתח באוויר.

אפליקציות משלוחי המזון בעולם נמצאות תחת זכוכית מגדלת בזמן האחרון. משרדי הבריאות בודקים את טיב המזון שהן משנעות אל לקוחותיהן, משרדי הכלכלה בודקים להם את המסמכים ומשרדי התחבורה עוקבים אחר האופן שבו הן שולחות את המזון. ואם לא די בכך אז כעת נכנסו לתמונה גם בעלי המסעדות שמהם הם קונים את המזון וגם להם יש לא מעט טענות, חלקן מוצדקות.

לטענת מסעדנים מובילים יש כמה בעיות אקוטיות שיש להתייחס אליהן:

1,חברות המשלוחים גוזרות עמלות גבוהות מהמסעדנים – בין 15% לבין 20% לכל הזמנה דרך אפליקציית המשלוחים.

2.חברות המשלוחים ממקמות במקומות בעלי נראות גבוהה יותר באפליקציה את המסעדות שמסכימות לשלם עמלות גבוהות יותר.

כך מספר לנו המסעדן פרנק מניו יורק: "התחלנו להציע את השירות שלנו באפליקציית המשלוחים בעמלה של 15%, אך גילינו מהר מאוד, דרך הלקוחות שלנו, שלא ניתן למצוא אותנו באפליקציה". לטענתו האפליקציה "קברה" רחוק מעיניהם של הגולשים את השירות של המסעדה שלו בגלל שהם לא הגדירו מראש גזירת עמלה של 20% או יותר. מנגד, מסעדות שמוכנות לשלם עמלות של 20% ויותר נהנות מנראות גבוהה יותר וקל יותר למצוא אותן באפליקציות המשלוחים.

אבל הבעיות לא מסתיימות שם. דני, מסעדן ישראלי שהייתה לו מסעדה ברמת גן והיום יש לו מסעדה בלוס אנג'לס סיפר לנו: "אנחנו חווים בעיות טכניות חמורות. עיבוד התשלומים וההזמנות נעשה על ידי האפליקציה ולעיתים אנחנו לא מקבלים את ההזמנות של הלקוחות. הם מתקשרים אלינו ואין לנו מושג על מה הם מדברים – כי המחשב לא העביר אלינו את ההזמנה שלהם. זה חמור כי זה פוגע באופן משמעותי במוניטין שלנו. עקב תקלות כאלו אנחנו מקבלים ביקורות שליליות וכדי לפייס את הלקוחות אנחנו מציעים להם פיצוי או הנחה וכך אנחנו מפסידים שוב".

כמו טכנולוגיות רבות שמתיימרות להקל על חיינו גם כאן כנראה שייקח זמן עד שהכול יסתדר ונוכל להרגיש את השינוי וההקלה. בינתיים יש אנדרלמוסיה ואי בהירות באשר לעתיד ענף ההסעדה ומשלוחי המזון והסינרגיה שביניהם. למזלנו, האפליקציות ושירותי המשלוחים המתקדמים של אובר ואמאזון עוד לא הגיעו אלינו לישראל, אבל כבר עכשיו אפשר לחוש את המתח באוויר. כך לדוגמה, אפשר לשמוע מסעדנים שעיקר העסקים שלהם בגבעתיים או בהרצליה כבר עכשיו חוששים משירותי משלוחים ברמת גן. הם חוששים שמסעדות שיסכימו לשלם עמלה גבוהה יותר יגנבו להם לקוחות או שאפליקציות המשלוחים החדשות יאפשרו למסעדות ברמת גן להגדיל את אזור המשלוחים שלהם על חשבון המסעדות בגבעתיים והרצליה.

נוכל רק לקוות שכאשר יגיעו כל שירותי המשלוחים והאפליקציות האלו אלינו, לישראל, הם יגיעו לאחר פיילוטים מעמיקים בערים  אחרות דוגמת ניו יורק, לוס אנג'לס, לונדון או טוקיו.

 

אודות מנהל

בדוק גם

סבסוד ארוחות לעובדים

סבסוד ארוחות לעובדים – מומלץ לכל חברה

חברה כמו תן ביס תוכל להיות כזו אשר תספק לעובדים של העסק שלכם בדיוק את ...