דף הבית / תיירות / טיול ללפלנד – חלום שהופך למציאות
טיול ללפלנד – חלום שהופך למציאות

טיול ללפלנד – חלום שהופך למציאות

לפלנד, חבל ארץ קסום עם נופים קפואים מרהיבים, יש שיגדירו את נופי לפלנד כמרהיבים ביותר בכדור הארץ. טיול בלפלנד זוהי חוויה נדירה וייחודית שאינה דומה לשום יעד אחר. לפלנד אמנם שונה לחלוטין מארצנו הקטנטונת בכל פרמטר אפשרי אולם המרחק ללפלנד לא כל כך גדול.

חבל ארץ מסעיר

לפלנד האגדית ממוקמת בקצה הצפוני של סקנדינביה והיא משתרעת על שטח של כ- 100,000 קמ"ר. זוהי לא מדינה אלא חבל ארץ הנשלט ע"י ארבע מדינות: פינלנד, שבדיה רוסיה ונורווגיה. לתיירים המטיילים בלפלנד מומלץ להגיע לאזור הפיני, זהו האזור התיירותי ביותר וכל האטרקציות והטיולים המרהיבים יוצאים מאזור זה.

חבל הארץ קרוב מאד לקוטב הצפוני ולכן האקלים בו קר במיוחד, בחורף המעלות נמוכות מאד, הרבה מתחת לאפס. העונה המומלצת ביותר לטיול בלפלנד היא מינואר ואילך מכיוון  שבינואר השמיים מתבהרים ואין משקעים.

ניתן כמובן לנסוע באופן עצמאי, אולם מומלץ לקחת טיול מאורגן ללפלנד. חברות הטיולים יוכלו לבנות לכם את המסלול הטוב ביותר, לקשר אתכם לאטרקציות המסעירות ביותר ולהלין אתכם בבתי מלון מצויינים ומתאימים לכיסכם.

העיר הבירה רובניימי

רובניימי נחשבת לעיר  הבירה של מחוז לפלנד, וניתן להגיע אליה בטיסה ישירה מישראל. מומלץ להתחיל את הטיול מהעיר, גם טיול מאורגן ללפלנד יתחיל בעיר רובניימי. בעיר הבירה נמצאים נמצאים רוב בתי המלון ובתי הארחה ואטרקציות רבות יוצאות ממנה. האוכלוסיה עיר מונה כ60,000 תושבים עיר אוניברסיטאית עם אוכלוסיה צעירה יחסית.

הזוהר הצפוני

אין מספיק מילים בעברית בכדי לתאר את היופי והעוצמה של תופעת הטבע הנדירה הזו. כל אדם שחווה בתופעה הזו מתאר אותה כעוצרת נשימה ואפילו "אלוהית", הסיכוי גדול לצפות בזוהר הצפוני אם אתם מטיילם מפברואר – מרץ, קרוב לקוטב הצפוני כשהלילה יורד אם יתמזל מזלכם תוכלו לראות את גווני הירוק המדהימים ואם המזל ממש לטובתכם תוכלו לראות גם גוונים של כחול, סגול ואדום. בכדי להגביר את הסיכוי לצפות בפלא הזה, התרחקו מאזור מואר וביחרו בלילה בהיר ללא עננים. אם אתם חלק מטיול מאורגן ללפלנד המדריך ידע בדיוק לאן לקחת אתכם, אם נסעתם עצמאית מומלץ להתייעץ עם האוכלוסיה המקומית.

מגלים את לפלנד

אחת הדרכים הטובות ביותר לטייל במרחבים העצומים והקפואים של לפלנד היא לשכור אופנוע שלג ולצאת לדרך. חובה כמובן להצטייד בציוד המתאים. עם אופנוע שלג תוכלו להגיע ליערות הסבוכים ולמקומות אין אפשרות להגיע אליהם רגלית או במכונית. הרכיבה על אופנוע השלג קלה יחסית ודומה מאד לטרקטורון. עכשיו דמיינו את עצמכם, רכובים על אופנוע שלג, עטופים במרחבים עצומים מושלגים, הרוח בפניכם, האוויר נקי ושקט, משוחררים מטרדות היום יום, רק אתם המחשבות שלכם והנוף שמסביבכם. נשמע טוב, לא?

מזחלות הכלבים

מזחלות הכלבים עדיין משמשות בלפלנד כאמצאי תחבורה.  בני הסאמי המקומיים מגדלים כבר מאות שנים את כלבי ההאסקי היפהיפיים ורותמים אותם למזחלות השלג כאמצעי תחבורה להתניידות בשלג. כלבי ההאסקי חזקים מאד ובאופיים נהנים לרוץ במרחבים, שלוש שכבות הפרווה שלהם מבודדות אותם מהקור,  מי שגידל האסקי בישראל יוכל לספר שתמיד ניתן לראות את הגעגוע למזחלות השלג ולמרחבים הקפואים. מסע במזחלת שלג זוהי חוויה מדהימה והזדמנות להינות מהכלבים המרהיבים האלו, בנוסף במזחלת תוכלו להגיע לכפרים נידחים ולתרבויות חדשות השונות כל כך מהתרבות שאנו מכירים.

 

חשוב מאד כשאתם מטיילים בלפלנד האגדית, לשמור על הבטיחות שלכם ולקחת את הציוד והלבוש המתאים. אל תשכחו שמדובר באזור קפוא וצריך לשמור על גופנו מהקור. תהנו!

 

אודות מנהל

בדוק גם

טיול מאורגן לרוסיה – הדרך הנכון לטייל

טיול מאורגן לרוסיה – הדרך הנכון לטייל

עליכם להבין שאם אתם באמת רוצים ליהנות במהלך הטיול שלכם ברוסיה, אז טיול מאורגן ברוסיה ...