דף הבית / בריאות / טיפול CBT לילדים בחיפה – רגיש ונגיש
טיפול CBT לילדים בחיפה

טיפול CBT לילדים בחיפה – רגיש ונגיש

בשנים האחרונות טיפול CBT לילדים בחיפה, ובארץ בכלל, הופך לנפוץ יותר ויותר. במאמר זה תוכלו לקבל מידע נוסף על גישת טיפול זו ועל הייחודיות שלה בעיקר בעבודה עם ילדים.

קצת על טיפול CBT

משמעות ראשי התיבות CBT היא טיפול קוגניטיבי התנהגותי. גישה זו משלבת שתי גישות שונות – הקוגניטיבית וההתנהגותית. שילוב זה נולד מתוך מחשבה, שאין סתירה בין שתי גישות אלו, אלא הן יכולות לשתף פעולה ולהוביל לתוצאות מוצלחות יותר ביחד. גישה זו גורסת, שההתנהגות נובעת מחוויה וכאשר אופן החשיבה משתנה אצל אדם, או במקרה זה – אצל ילד, כך גם ההתנהגות שלו משתנה בהתאם.

מקרה לדוגמה

על פי גישת טיפול CBT לילדים בחיפה, כל אדם חווה באופן שונה סיטואציות זהות ובוחר דרכים שונות להתנהג בהתאם להן. לדוגמה, שלושים ילדים יעלו לכיתה א'. אותה הכיתה, אותה המורה, אותו היום. ובכל זאת, כל אחד מהם יחווה כל דקה באופן ייחודי לו ויבחר כיצד להתנהג בכיתה. חלק מהתנהגויות אלו יתקבעו, אלא אם הילד עצמו יקבל הדרכה והכוונה ויבחר בעצמו לעשות שינוי. אם כך, ברגע שאנו עוזרים לילד להסתכל על סיטואציות מסוימות מנקודת מבט אחרת, באפשרותנו לעזור לו גם לשנות את התנהגותו.

המקרה שבדוגמה הינו מקרה נפוץ מאוד מפני שהוא מדבר על מעבר, שכל ילד חווה בגיל צעיר ומהווה מעבר משמעותי מאוד, המשפיע רבות גם על המשך החיים. כמו כן, מקרה זה הוא דוגמה אחת מיני רבות של חוויות שונות, הנחוות במהלך החיים בדרכים שונות ומובילות כל אחד מאתנו להיות מי שהוא כאדם בוגר. היות שכך, ככל שמתחילים את הטיפול בשלב מוקדם יותר, כך התוצאות הן טובות יותר.

ההשפעה של CBT

על פי גישת טיפול CBT לילדים בחיפה, כאשר עוזרים לילד לחוות את אותה החוויה, אך לראות אותה מבעד ל"משקפיים" אחרים, ניתן לשנות גם את אופן התגובה שלו לכל סיטואציה. כלומר ילד, שחווה קשיים בחברת בני כיתתו בשל הבנה מסוימת של מצבים, יוכל לראות את המצבים מזווית אחרת וכך לחוות פחות קשיים.

אודות מנהל

בדוק גם

מוהלים לברית מילה

חיפוש מוהלים לברית מילה – בלחיצת כפתור אחת

באופן כמעט מסורתי, החיפוש אחר מוהלים לביצוע טקס ברית המילה, מאז ומעולם נשמר בתוך הקהילות ...