דף הבית / טכנולוגיה / טרמפים ואפליקציה נפגשים
beepmeapp

טרמפים ואפליקציה נפגשים

עולם האפליקציות מחד והרשתות החברתיות,מאידך, פתחו לנו צוהר לעולם חדש של שיתופי פעולה במגוון תחומים, שבעבר איש לא יכול היה לעלות על דעתו. למשל, אפליקציות ורשתות חברתיות בתחום של החלפת בתים, שיתופי פעולה בתחום עסקיים, לימודים, שיתופי פעולה שקשורים להחלפת רהיטים וציוד ישן, וגם בתחום של תחבורה, באמצעות טרמפים.

הרעיון הוא מאוד פשוט. במקום שאנחנו נצטרך לנהוג ברכב שלנו, לקחת מונית או להשתמש בתחבורה ציבורית אחרת, אנחנו נרשמים לאפליקציה שהיא למעשה סוג של רשת חברתית, שמחברת בינינו לבין נהגים אחרים באזור שלנו, אשר נוסעים לאותו יעד כמונו או עוברים באזור, ואנחנו חוברים אליהם לנסיעה משותפת. כלומר לוקחים איתם טרמפ.

מה יוצא לנו מזה?

ראשית, אנחנו חוסכים עלויות. במקום לשלם על מונית, דלק או נסיעה בתחבורה ציבורית, אנחנו משתתפים עם עוד נוסעים בעלויות הנסיעה.

שנית, אנחנו לא נוסעים לבד, לא משנה לאן, אנחנו נוסעים ביחד עם עוד אנשים. זה תמיד נחמד.

שלוש, חייבים להודות, נסיעה משותפת מטיבה עם הסביבה מבחינות שונות, החל מהפחתה בצפיפות שעל הכביש, זיהום אוויר וכדומה.

חשוב להבהיר, האפליקציות בתחום של מתן טרמפ, פועלת על בסיס זה שאנשים נרשמים אליה, ומציינים היכן הם נמצאים או אם הם נוסעים למקום מסוים הם מציינים לאן הם נוסעים ואם מישהו רוצה להצטרף, הם יוצרים קשר. אופציה אחרת היא, שאם אנחנו נמצאים במקום מסוים וצריכים טרמפ, אז אנחנו נכנסים לאפליקציה, מחפשים מישהו בסביבה שלנו או מציינים שאנחנו נמצאים באזור ומחפשים טרמפ, וכך אנחנו יכולים לקבוע עם נהג שנמצא באזור ומחובר לאפליקציה, שיאסוף אותנו.

השיתוף בין האנשים הוא מה שמניע את האפליקציה ולכן ככל שיהיו יותר אנשים כך הסיכוי שנתפוס טרמפ או שניתן טרמפ למישהו, גדול יותר. ככל שיותר אנשים יירשמו לאפליקציה וישתפו בה פעולה, כך הרשת תגדל, אנשים ייחסכו יותר כסף. זה הרעיון של שיתוף פעולה ובזה עומד בסיס העניין של כלכלה שיתופית, כפי שאותן אפליקציות מנסות ליצור.

לאן ומתי מיועדים הטרמפים?

לכל מקום בכל זמן. האפליקציה לא קובעת את הגבולות, היכן בדיוק ניתן לתת טרמפ ומתי. באופן לא מפתיע, יש אפליקציות ישראליות וזרות שפועלות בכל העולם. אפליקציות שכאלה פועלות בישראל, הודו, ארה"ב, ברזיל, ובמגוון מדינות באירופה. כולן נוצרו על בסיס הרעיון של תחבורה חסכונית ושיתופית. כולנו נוצרו מתוך המחשבה, שאפליקציות ורשתות חברתיות, יכולות לחבור ביחד וליצור שיתופי פעולה בין אנשים שונים שלא מכירים אחד את השני, במטרה שכולם ייהנו ירוויחו.

כיצד אנחנו יכולים לסמוך על מי שנוסע איתנו?

ובכן, כל אפליקציה דורשת מהנרשמים אליה להירשם ולאמת את הרישום בדרכים שונות, במטרה ששאר הגולשים יוכלו לראות במי בדיוק מדובר והאם ניתן לסמוך עליהם. כמו כן, ניתן לדרג את המשתמשים, על בסיס אפיונים שונים. סביר להניח שמי שירצה לקבל דירוג גבוה וליהנות משיתופים רבים, ידע להתנהג בהתאם.

 

אודות מנהל

בדוק גם

בניית אתרים לעסקים קטנים

בניית אתרים לעסקים קטנים לחשיפה מירבית

כל עסק גדול כקטן דואג שיהיה לו אתר אינטרנט כדי שהפעילות העסקית תיחשף בפני קהל ...