דף הבית / בית וגן / כל היתרונות של ציורי קיר לחדרי ילדים
ציורי קיר לחדרי ילדים – כל היתרונות

כל היתרונות של ציורי קיר לחדרי ילדים

בימינו אנו נפוצה התופעה של ציורי קיר בחדרי ילדים. לא עוד צבעים חלקים או פירגון באיזו שבלונה קטנה, הפעם הולכים על הדבר האמיתי, בגדול. אולי זה נראה לכם כמו הגזמה מיותרת, אבל האמת היא שלציורים בחדרי ילדים יש כמה יתרונות שכדאי לכם לדעת עליהם:

פיתוח הדמיון –

כשאתם מציירים על קירות החדר של ילדכם ארצות רחוקות, חיות אקזוטיות או דמויות מגלקסיות אחרות אתם מגרים את הדמיון של הילד. הילד נחשף לדברים שהוא מעולם לא ראה ומוחו נפתח לאפשרות שיש בעולם מעבר למה שהוא מכיר ומשם הדרך קצרה עד שהילד יתחיל להמציא עולמות משלו. פיתוח הדמיון גורר איתו פיתוח יצירתיות, וכשהילד יגדל יהיו לו רעיונות מקוריים ולא צפויים לפיתרון הבעיות שיעמדו בפניו.

אפשר גם להשאיר מקומות ריקים בציור ועם הזמן להוסיף בהם דברים חדשים שהילד נחשף אליהם, כמו למשל שפירית צבעונית או דרקון תלת-ראשי, תלוי איפה אתם גרים.

חוויית משחק חדשה –

זאטוטים אוהבים להתחפש לדמויות אחרות, במציאות חדשה שהם בנו בדמיון, או ע"י בובות. ציור קיר שתואם למשחק האהוב על ילדכם יעשיר מאוד את חוויית המשחק שלו, ויעניק לו זכרונות ילדות נפלאים. אם ילדכם למשל אוהב לדמיין שהוא גיבור-על, ציור של עיר גדולה (ע"ע מטרופוליס) על הקיר יספק לו רקע מושלם.
אפשר גם להשתמש בקנבסים או וילונות עם ציורים שונים, כדי לאפשר כמה סצינות ורקעים לפי המשחק העכשווי של הילד.

אפקט הרגעה –

ילדים מעצם היותם יצורים קטנים וחסרי אונים, עם דמיון גדול ומפותח, חווים הרבה חששות ופחדים, בייחוד כשהם לבד בחדר, בחושך, לפני השינה. אם ילדכם מעריץ את סופרמן או את ספיידרמן (או את דונלד טראמפ…) ציור של הגיבור שלהם על הקיר יעזור להם להירגע ולהאמין שהוא שומר עליהם, שהם בטוחים ויכולים לישון בשלווה.

הבעת יכולות אומנותיות –

לשתף את הילד בתהליך יצירת ציור הקיר, יאפשר לו לתת ביטוי לכישורים האומנותיים שבו, וגם יעניק לו קיר מעשה ידיו שעליו יוכל להסתכל בגאווה ולקבל אמון בעצמו וביכולותיו.

אם חשובה לכם מאוד האסתטיקה של הקיר ואתם רוצים שהציור יהיה מקצועי ומדוייק, אפשר לתת לילד לצבוע רק חלקים מסויימים ורחבים בציור, בהם אין סכנה שהוא יצא מהקווים ויפגע בתוצאה הסופית.

רעיון מעולה הוא להשתמש בצבע-לוח לקיר. בחנויות של צבעי קיר אפשר למצוא צבע שיוצר תוצאה של לוח מחיק, עליו יוכל הילד שלכם לקשקש כאוות נפשו ולמחוק לאחר מכן. רעיון יפה לכך הוא לצייר דמות שקוראת ספר והדפים של הספר יהיו צבועים כלוח מחיק, כך הילד שלכם יוכל לשנות את עלילת הסיפור בכל פעם מחדש.

אלה חלק מהיתרונות שבלהעניק לילד קיר צבעוני ועליז בחדרו. אבל בין אם אתם מציירים את הציור בעצמכם או ע"י איש מקצוע, חשוב לוודא שהציור לא יהיה עמוס מדי ומקושט מדי כך שתיווצר בחדר אווירה רעשנית שתפריע לילד להירגע ולישון. כמו כן, כדי למנוע חיכוכים ומריבות עם הזאטוט, וכדי לתת לו מתנה שבאמת תשמח אותו, כדאי לשבת איתו לפני ולהחליט ביחד מה יהיה הציור שיופיע על קירותיו, והחיוך של הילד וזכרונות הילדות המתוקים שיישארו איתו, יהיו המתנה שלכם לכל החיים.

וכעצה אחרונה, בשביל התוצאה הטובה ביותר כדאי לפנות לאיש מקצוע בתחום. היכנסו להתרשם משלל ציורי קיר לילדים וקבלו השראה.

 

 

 

 

אודות מנהל

בדוק גם

דק לגינה - עשה זאת בעצמך

דק לגינה – עשה זאת בעצמך

דקים סינטטיים ידועים כדקים נוחים להרכבה עצמית, אם יש לכם ידיים טובות תוכלו לבצע זאת ...