דף הבית / פיננסי / כל מה שצריך לקחת בחשבון בפתיחת עסק חדש
כל מה שצריך לקחת בחשבון בפתיחת עסק חדש

כל מה שצריך לקחת בחשבון בפתיחת עסק חדש

פתיחת עסק חדש תחייב אתכם לקחת בחשבון התנהלות מול הרשויות, פתיחת תיקים וקבלת סיוע כספי וקרנות. מבחינת תפעול, כדאי להתייחס בעיקר להבדלים בין פעולות חד פעמיות, פעולות שוטפות ופעולות תקופתיות או שנתיות

כדאי לכם לשאול את עצמכם האם זה הזמן הנכון לפתוח את העסק, האם יש לכם את הכישורים המתאימים והאם יש שוק למוצר או השירות שאתם מציעים. תוכלו לענות על השאלות הללו בעזרת תכנית עסקית מקיפה והתייצעות עם רואה חשבון ואנשי מקצוע. במידה ותקבלו תשובות שיספקו אתכם, תצטרכו לעבור לשלב הבירוקרטי.

איך מגדירים את הישות המשפטית או העסקית?

הצעד הראשון בפתיחת עסק חדש הוא הגדרת הישות המשפטית. בישראל מבחינים בין עוסק יחיד פטור עם הכנסות של עד 66 אלף ש"ח בשנה ועוסק מורשה עם הכנסות גבוהות יותר. שותפות רגילה מוגדרת בתור 2-10 אנשים החוברים להקמת עסק יחד, לעומת שותפות מוגבלת בה אחד השותפים או יותר אחראי על חובות בסכום ההשקעה שלו בלבד. חברה פרטית בע"מ היא חברה שלא ניתן לסחור במניותיה באופן פומבי, לעומת חברה ציבורית שנסחרת בבורסה לניירות ערך.

קחו בחשבון את ההגדרות הבירוקרטיות הללו וזכרו שניתן להגדיר את סוג העיסוק גם לפי עסק מסחרי, שירותי או יצרני. סיווג נוסף מתבצע לפי מטרות ההקמה וכאן ההבדלים הם בין עסק, מלכ"ר ועמותה או אגודה שיתופית וקואופרטיב.

איזה תיקים צריך לפתוח מול הרשויות?

הצעד השני שאותו כדאי לכם לקחת בחשבון עוד לפני פתיחת העסק כולל את ההתנהלות מול הרשויות. הקדישו זמן לפתיחת תיק במשרדי מע"מ, פתיחת תיק במס הכנסה ופתיחת תיק עצמאי במוסד לביטוח לאומי.

בררו על אפשרות להפקת חשבוניות מס וקבלות בבתי דפוס או באמצעות תוכנה מקוונת. אם אתם פותחים עוסק פטור או מורשה, אתם לא חייבים לפתוח גם חשבון בנק נפרד ותוכלו לנהל את ההכנסות וההוצאות מתוך החשבון הפרטי. צרו קשר עם רואה חשבון ותאמו מפגש ייעוץ והכוונה לגבי ריכוז מידע והגשת דוח שנתי.

מאיפה משיגים סיוע כספי וקרנות מימון?

מימון פרטי תוכלו להשיג באמצעות הבנקים וחברות האשראי. היעזרו בנתונים הזמינים לכם בעזרת כלים כמו מחשבון משכנתא כדי לסנכרן בין הוצאות העסק וההוצאות הפרטיות, אך בררו על מסלולי הלוואות ייעודיים לבעלי עסקים. בדקו כיצד הסיוע הכספי של הבנק משפיע על התנהלות העסק וקחו בחשבון הוצאות בלתי צפויות בסך של 10% מהתקציב השנתי.

מבחינת סיוע כספי וקרנות מימון של המדינה, כדאי לכם לקחת בחשבון את הקרן למתן הלוואות לעסקים קטנים. הקרן מסייעת לעסקים המצויים בקשיים כספיים ולהקמה או הרחבה של עסק. במסלול הון חוזר והשקעות אפשר לקבל סכום מקסימאלי של חצי מיליון ש"ח עבור עסקים בעלי מחזור שנתי של עד 6.25 מיליון, ו-8% מהמחזור לעסקים בעלי מחזור של 6.25-100 מיליון ש"ח.

איך מבטיחים תפעול תקין?

אל תפתחו עסק לפני שתקחו בחשבון את התפעול התקין ואת הפעולות הנדרשות מכם ברמה היום יומית. הפעולות השוטפות הבסיסיות הן הפקת חשבוניות וקבלות ואיסוף וריכוז חשבוניות על הוצאות העסק. הפעולות התקופתיות הן תשלום דוח מע"מ, מקדמות מס הכנסה וביטוח לאומי.

לבסוף, הפעולות השנתיות הן הפקת דוח שנתי בחתימת רואה חשבון ולעיתים גם הפקת דוח שומה בהתאם לדרישת הרשויות. הקפידו על תפעול תקין ותיהנו ממיצוי של פוטנציאל העסק.

אודות מנהל

בדוק גם

מסחר עצמאי - כדאי לדעת לפני שיוצאים לדרך

מסחר עצמאי

מסחר עצמאי – כדאי לדעת לפני שיוצאים לדרך שוק ההון, מניות, מט"ח וגם בורסה "עושים" ...