דף הבית / לימודים / לימוד מערכות מידע יכניס אותך לתחום מתפתח ורווחי
לימוד מערכות מידע

לימוד מערכות מידע יכניס אותך לתחום מתפתח ורווחי

מערכות מידע הן מערכות ממוחשבות לאחסון מידע, כמו למשל המערכת המחזיקה את פרטי הלקוחות של בנק מסוים. מערכות שכאלו נמצאות כמעט בכל ארגון העובד בצורה ממוחשבת. אין מדובר אך ורק במערכת לאחסון המידע אלא במערכת המאפשרת לשלוף מידע ולבצע ניתוחים שונים. לדוגמה כאשר הנהלת הבנק רוצה לבקש מהמערכת להציג בפניה רק את החשבונות בעלי יתרת חשבון שלילית לצורך הדוגמה. מערכות שכאלו נמצאות בכל מקום ולא רק בבנק. הן חשובות והכרחיות וכולם משתמשים במערכות שכאלו.  זה אולי נשמע לדור הצעיר דבר מובן מאליו אך רק לפני כמה עשורים הדברים הללו היו בגדר חלום – מערכות חזקות המחזיקות כמויות אדירות של מידע ויכולות לספק ניתוחים בעלי משמעות עסקית וכלכלית שבעבר לא היה ניתן לעשות. שאילתה פשוטה למערכת היא דבר שללא מחשוב דורש צוות עובדים ענק וחודשים של עבודה. היום בעזרת מערכות המידע הממוחשבות הכל הפך ליותר פשוט.

מערכות המידע משרתות את כל הדרגים בארגון: פקידים ואנשי מכירות היושבים מול הלקוח ופותחים את כרטיס הלקוח במערכת; אנשי שיווק הרוצים מידע לגבי מגמות במכירות הארגון; אנשי כספים הרוצים לעקוב אחר תנועת המזומנים; הנהלת הארגון אשר צריכה מידע תומך החלטות ועוד. מערכות מידע ממוחשבות בעולם העסקים של ימינו הן דבר שאי אפשר בלעדיו. לצורך הדוגמה, קריסה של מאגר מידע בבנק פשוט משתקת את פעילותו.

הביקוש הרב למערכות מידע והשימוש הרב במערכות מידע בתחומים שונים יצר גם ביקוש גדול לאנשי מקצוע המתעסקים במערכות מידע. יש צורך באנשי מקצוע לפיתוח מערכות מידע, לניהול מערכות מידע, להקלדת נתונים, תחזוקה שוטפת ועוד. לימוד מערכות מידע יכניס אותך לתחום מתפתח ורווחי עם משכורות גבוהות, תפקידים ניהוליים ואפשרות להשתלב בכל תחומי המשק.

מנהלי מערכות המידע בארגון עוסקים בתחומים מאוד מעניינים; עליהם לפתח את מערכות המידע על פי הצרכים של הארגון (לארגונים שונים צרכים שונים ומערכות שונות בהתאם). יש לבנות מערכת המאפשרת לאחסן את המידע הרלוונטי עבור הארגון ואחר כך לבצע ניתוחים ושאילתות שונות המפיקות מידע רב ערך על סמך מאגר הנתונים הממוחשב.

לימודי מערכות מידע ניתן ללמוד בקורסים במכללות הפרטיות וגם במסגרת לימודים אקדמיים. במהלך הלימודים תלמדו על הקמה ותחזוק של רשתות תקשורת תחת סביבת מיקרוסופט או לינוקס וכמו כן נושאים של אבטחת מידע. זהו אמנם לא קורס אבטחת מידע אך יש צורך בידע בסיסי בתחום מכיוון שבכל מקום שבו יש צורך במערכות מידע יש גם צורך באבטחת מידע. באותו האופן יש צורך להבין כיצד רשתות המחשבים עובדות וכיצד לתפעל אותן ולפתור תקלות, בסופו של דבר רשתות תקשורת המחשבים הן הכרחיות בשביל מערכות המידע.

מה ניתן לעשות עם לימודי מערכות מידע?

מי שלמד מערכות מידע יכול להשתלב בחברות וארגונים בכל תחומי המשק; אלו יכולים להיות משרדי ממשלה המכילים מאגרי מידע על אזרחי ישראל; חברות קטנות וגדולות המנהלות את תיקי הלקוחות; בנקים וארגונים פיננסיים; מוסדות לימוד ועוד. בוגרי קורסים במערכות מידע בדרך כלל משתלבים בתפקידים שונים הכוללים בדיקות תכנה, מנהלי מערכות מידע, מפתחי אתרי אינטרנט, מנתחי ומיישמי מערכות מידע ועוד.

ומה לגבי השכר בתחום מערכות המידע?

מכיוון שבוגרי לימודי מערכות מידע משתלבים בארגונים מתחומים שונים ובתפקידים שונים, ישנה שונות גדולה בשכר. אך שלא יהיו לכם טעויות, מדובר במקצוע מבוקש המביא איתו משכורות גבוהות אפילו לאנשים חסרי ניסיון.

 

 

 

אודות מנהל

בדוק גם

תואר ראשון בפסיכולוגיה

תואר ראשון בפסיכולוגיה – הדרך מכיסא הלימודים אל ספת המטפל

אחד המקצועות שעברו את השינוי התדמיתי הנרחב ביותר בשלושים-ארבעים השנה האחרונות, שלא נדבר על כך ...