דף הבית / סביבה / מיחזור אלקטרוניקה – נותנים חזרה לעולם
תיקון סלולרי

מיחזור אלקטרוניקה – נותנים חזרה לעולם

חלק בלתי נפרד משמירה על איכות הסביבה הוא מיחזור. כל אחד ואחת מאיתנו יכולים לבצע שינויים בהרגלי הצריכה ובהרגלי הפסולת שלנו כאשר אחת הדרכים לשמור על הסביבה היא להקפיד על מיחזור אלקטרוניקה. המטרה של מיחזור מוצרי האלקטרוניקה היא לנקות את הסביבה בדרך הטובה ביותר. בתהליך המיחזור עצמו מבצעים איסוף של המוצרים, העברה למתקן המיועד לכך ושם מתבצע הליך המיחזור כשחלק מהחומרים הולכים לשימוש חוזר וחלק מגיעים בסופו של דבר עוברים הליך שדומה למיחזור המתכות.

מי יכול למחזר את הפסולת

כל אחד ואחת מאיתנו יכולים לבצע פעולות בסיסיות לשמירה על איכות הסביבה כשאחת מאותן פעילויות הן מיחזור אלקטרוניקה. בכל עיר אנו יכולים למצוא מרכז איסוף של מוצרי אלקטרוניקה או ליצור קשר עם הרשות המקומית כדי לברר כיצד מתבצע פינוי המוצרים. המוצרים יכולים להיות גם קטנים מאד, העיקר הוא שבטווח הארוך הם לא יזיקו לסביבה בה אנו חיים ושעליה אנו צריכים לשמור. בנוסף לבתים הפרטיים אשר צריכתם נחשבת לקטנה יחסית (ועדיין יש באפשרותם לשמור על הסביבה), ישנם מפעלים אשר צריכים לשמור על הסביבה ולאמץ פעולות של מיחזור כמו מיחזור הפסולת האלקטרונית. ממש כפי שישנם מפעלים שמוסרים את שאריות הברזל, מפעלים המייצרים רכיבים אלקטרוניים יכולים למסור את הפסולת האלקטרונית שלהם.

מיחזור אלקטרוניקה ואיסוף ממפעלים

ההבדל בין הצרכן הביתי אשר מעוניין למחזר את הפסולת שלו לבין מפעל יצרני הוא במסת הפסולת. בזמן שצרכנים ביתיים יכולים למצוא עצמם זורקים פסולת אלקטרונית פעם או פעמיים בשנה, מפעלי אלטרוניקה מייצרים פסולת כל יום והם לא יכולים לשנע את כל הפסולת למרחב מיחזור עירוני. לכן, כאשר המפעל בוחן מה עליו לעשות עם הפסולת האלקטרונית שלו הוא מבין שיש לו צורך במקצועני מיחזור פסולת שידאגו להעביר את הפסולת למרכזי מיחזור מתאימים. המיחזור של האלקטרוניקה דורש מרכז מיחזור ייחודי שבו מבצעים הפרדה של הפסולת לפי הצורך ולאחר מכן קובעים מה לעשות עם כל אחד מהמרכיבים שהופרדו כדי להשיג תועלת מירבית.

אודות מנהל