דף הבית / חוק ומשפט / מקלט מס היא לא מילה גסה!
מחשבון

מקלט מס היא לא מילה גסה!

בעלי עסקים רבים מחפשים אלטרנטיבות שונות שיעזרו להם לצמצם את עליות המס של עסקיהם. הפתרון הנפוץ ביותר במקרים רבים הוא הקמת חברה בחו"ל, במיוחד במדינות המוגדרות כמקלטי מס.
מקלטי מס מאופיינים במס חברות נמוך, ותנאים נוספים אשר נועדו לעודד משקיעים זרים לפתוח במדינות אלה עסקים קטנים וחברות בת.
להל"ן סקירה קצרה של כמה ממקלטי מס פופולרים ביותר:

ברמודה:
במדינה זו מס חברות בגובה 0% והעדר מוחלט של מס הכנסה על הכנסות שכירים. העדר מס חברות, חברות גדולות ורבות מרחבי ארה"ב פותחות סניפים דווקא בברמודה וצוברות כאן סכומי עתק, הגבוהים בהרבה מהרווחים שהחברות דווחו עליהם ביפן, סין, צרפת וגרמניה  גם יחד.

לוקסמבטרג
מדינה זו קיבלה את מיקומה ברשימת מקלטי מס הודות לחוקי חברות הייחודיים במדינה, המעודדים חברות בינלאומיות לפתוח בלוקסמבורג חברות בת ולהימנע מתשלומי מס בגובה של מליוני דולרים.
החוקים הפיננסיים, שכה מושכים לכאן חברות בינלאומיות, כוללים תמריצי מס, ניכוי מס במקור בשיעור של אפס, והעברת רווחים בקנה מידה גדול למדינה.

 איי קיימן:
מדובר כנראה במקלט מס הכי גדול הן לאנשים פרטיים והן לחברות בינלאומיות.
באיי קיימן ניתן להקים תאגיד ולשמור על נכסים ללא תשלום מס. כאשר הנכסים הנ"ל מוחזקים למטרות עסקיות, זה חוקי לחלוטין ולא מוגדר כאסטרטגיה הימנעות ממס. אך מצד שני יתרונות המס באי די מורכבים, ועל מנת לנצל אותם בצורה מרבית חייבים לטפל בנושא באופן מקצועי.
הטבות המס יכולות להיות כדאיות מאוד לחברות אמריקאיות המחזיקות נכסים באיי קיימן. בעבר חברות אמריקאיות דווחו על רווחים של כ-50 בליון דולר מחברות הבת היושבות באיי קיימן.

איי התעלה – ג'רסי וגרנזי:
האיים הממוקמים בין אנגליה לצרפת, אינם חלק מבריטניה אלא שטחים בשליטה עצמית. כבר כמה עשרות שנים האיים "מארחים" מאות חברות בינלאומיות, הנהנות לתנאי מס מעודפים.
מעמדה של ג'רסי כמקלט מס החל את דרכו עוד באמצע המאה ה-20, כאשר רבים מעשירי בריטניה החלו להעביר את כספיהם לאי. באותה תקופה מס ירושה על סכומים מעל מליון פאונד עמד על 80%, ואילו בג'רסי לא היה באותה תקופה מס ירושה כלל.
כיום עדיין אין באי מס ירושה, מס רווחי הון או מס חברות רגיל. זה עושה את ג'רסי למקלט מס פופולרי, בו שווי נכסים לקילומטר מרובע מגיע ל- 5 מיליארד דולר.

רשויות המס הבינלאומיות עובדות במרץ על שלל חוקים שמטרתם לאפשר שקיפות בנושא מס, הגבלות שונות מוטלות על מדינות המוגדרות כמקלטי מס, אך ניתן לראות כי עדיין יש לא מעט מדינות בעולם, בהן ניתן להקים חברה זרה ולהנות מתנאי מיסוי מעודפים.

אודות מנהל

בדוק גם

עורך דין צבאי

עורך דין צבאי – מתי זה חיוני?

אם נקלעתם למצב שבו הסתבכתם עם המערכת הצבאית מבחינה משפטית, ואינכם יודעים כיצד לצאת מהמצב ...