דף הבית / חוק ומשפט / קנסות תעבורה – המדריך
תעבורה

קנסות תעבורה – המדריך

לוח תעריפים קבוע על סוגים שונים של עבירות תנועה מאפשר להיווכח בחומרת העונש, כלומר בגובה הקנס. הקיימות חמש דרגות של דוחות,  המדורגות על פי חומרת העבירה,  כאשר שיעור הקנס נע בין 100 ₪ לבין 1000 ₪.

בשנים האחרונות הוגברה באופן משמעותי אכיפת חוקי התנועה וענישת המפרים אותם והעוברים עליהם. הסיבה לכל היא ריבוי תאונות שנגרמות בעטיו של אי ציות לרמזורים, לחוקים שונים ותרבות נהיגה פרועה ומופקרת של חלק מהנהגים.

קיבלתם קנסות תעבורה? מומלץ להתייעץ עם עורך דין לענייני תעבורה כדי לבחון חלופה מועדפת: תשלום הקנס בתוך פרק הזמן הקצוב לו (שלושה חודשים) בקשה להישפט, ניסיון לבטל את הדוח בשל קיומו של תנאי מספיק השולל ומוכיח את אי קבילותו של הדוח ( במקרים של דוח על מהירות מופרזת יכול עורך דין להוכיח את אי מהימנותו ואי תקינותו של המכשיר הבודק מהירות או חוסר ידע או אף רשלנות של שוטר).

נקודות שליליות

לקנס נלוות גם נקודות הנצברות לחובתם של העבריינים שנקנסים. צבירה בתוך שנתיים של 12 נקודות גורמת לחיוב נהג בהשתתפות בקורס נהיגה מונעת או אף מבחן נהיגה נוסף. במקרי קיצון חומרת העבירה עלולה לגרום לשלילת רישיון הנהיגה לפרק זמן ארוך.

חשוב לדעת כי פיגור בתשלום הכרוך  בחריגה מהזמן הקצוב לתשלום- שלושה חודשים – מאמירה את גובהו באופן משמעותי.  לרשויות האכיפה מוקנית סמכות לנקוט צעדים, לרבות סנקציות משפטיות,  שיחייבו את העבריין לשלם.

חשיבות הייעוץ עם עורך דין תעבורה

בהינתן סיבה ובסיס מוצק ומוצדק לערעור על הקנס והגשת בקשה להישפט, ודאי במקרה שבו לא ביצעתם את העבירה, חשוב להתייעץ עם עורך דין תעבורה ( שהוא עורך דין פלילי) על מנת ליישר את קו ההגנה.

במידה שעוצר אתכם שוטר- חשוב לא להודות בו במקום כי ביצעתם את העבירה. זכותכם להתייעץ עם עורך דין לפני מסירת כל גרסה שהיא.  שיחה עם עורך דין עשויה להיות משמעותית: הוא יכול להנחות אתכם מה להגיד, אם בכלל, ובעיקר מה  לא להגיד. הודאה לאלתר בביצוע עבירה עלולה להקשות על העורך דין למצות את הסיכוי לזיכוי או לענישה מופחתת.

במקרה שבו ביצוע העבירה היה ברירת מחדל כדי להימנע מגרימת תאונה או מפגיעתו של  רכב שהיה עלול לגרום לה, ודאי חשוב להסתייע בעורך דין להוכחת טענתכם.

 שורה תחתונה

העצה הנבונה והמושכלת היא גם העצה הפשוטה והברורה ביותר: נהיגה זהירה וציות לחוקי התנועה, לתמרורים ולרמזורים, ודאי להוראת שוטר, תמנע מכם את עצם ההיתכנות לקבלת קנסות תעבורה.

אודות מנהל

בדוק גם

עורך דין צבאי

עורך דין צבאי – מתי זה חיוני?

אם נקלעתם למצב שבו הסתבכתם עם המערכת הצבאית מבחינה משפטית, ואינכם יודעים כיצד לצאת מהמצב ...