דף הבית / בריאות / איך להצליח לבצע פעילות גופנית כאשר סובלים מבריחת שתן
איך להצליח לבצע פעילות גופנית כאשר סובלים מבריחת שתן

איך להצליח לבצע פעילות גופנית כאשר סובלים מבריחת שתן

פעילות גופנית קבועה היא הרגל טוב כאשר רוצים לשמור על חילוף החומרים פעיל, וטובה לבריאות באופן כללי מבחינה פיזית ונפשית. אך מצד אחד, תרגול של פעילות גופנית בצורה קבועה חשוב לרווחתו של האדם, ומצד שני, כמה פעילויות ספורט אינטנסיביות במיוחד יכולות להדגיש את הסימפטומים של בריחת שתן.

אימוני ספורט מסוימים דורשים ביצוע של תנועות ספציפיות ומאמצים ספציפיים אשר מגדילים את הלחץ על הבטן ובכך גורמים לדליפת שתן או מחמירים את בריחת השתן הקיימת.

עם זאת, אין מה לדאוג! בהחלט אפשרי לבצע פעילות גופנית קבועה גם אם סובלים מבריחת שתן!

מאמר זה נועד להיות מדריך בסיסי ולהציע כמה עצות לגבי הדרך לחיות עם ראש שקט בזמן שמתאמנים בספורט האהוב, ותמיד להרגיש בנוח.

ארבעה עשה ואל תעשה אם אתה מקווה להתאמן בפעילות גופנית בזמן שאתה סובל מבריחת שתן

  1. שתה בצורה אחראית

להפסיק לשתות זה לא הפתרון; במיוחד כאשר מבצעים תרגילים בהם מאבדים נוזלים. מים חיוניים על מנת לפצות על הזיעה. הדבר החשוב ביותר שאתה צריך ללמוד הוא “לשתות עם אחריות”. אתה צריך לשמור על הגוף שלך רווי במים ואתה חייב למנוע ריכוז יתר של השתן  שיכול להוביל לזיהומים חיידקיים.

שתה נוזלים באופן מאוזן במהלך היום, במינונים קטנים ובטמפרטורת החדר, לא קרים מדי ולא חמים מדי. לא לשתות את בקבוק החצי ליטר בו קונים משקאות בדרך כלל בבת אחת!

וזכור: ללכת לשירותים ולרוקן את שלפוחית השתן שלך לפני הספורט.

 

  1. לבש פדים מתאימים עבור בריחת שתן

במהלך הפעילות הגופנית מומלץ להשתמש במוצרים ספציפיים שנועדו עבור בריחת שתן – מוצרי ספיגה למבוגרים. כמו כן מומלץ לבחור רפידות סופגות בעיצוב ארגונומי אשר קלות ללבישה ומשתלבות עם האנטומיה של הגוף.

שימוש בפד דיסקרטי נגד בריחת שתן מאפשר נוחות טובה יותר וחופש תנועה, ובמקביל יאפשר לך להרגיש יותר בנוח ללא חשש מדליפות לא רצויות.

 

  1. סוגי ספורט שאינם מומלצים

בריחת שתן לא צריכה להשפיע על איכות החיים שלך. עם זאת, ישנם כמה סוגי ספורט אשר פחות מומלצים מאחרים.

במהלך אימון בחדר הכושר או בפעילות גופנית מחוץ לבית, רצוי להימנע מתנועות אינטנסיביות וממאמצים חזקים מדי אשר מגדילים את הלחץ על הבטן ועל שרירי הבטן, מה שמגביר את הסיכוי לאובדן שתן לא מתוכנן. על כן, סוגי ספורט מסוימים צריכים להיות מוגבלים או להיות מבוצעים תוך נקיטת אמצעי זהירות כמו מוצרי ספיגה למשל.

בנוגע לבריחת שתן בקרב גברים, סוגי ספורט מסוימים (כגון רכיבה על סוסים או רכיבה על אופניים) יכולות להיות בעלי השפעה שלילי על המנגנון הזכרי.

עם זאת, רק הרופא יכול לתת הנחיות מדויקות לגבי המצב האישי שלך ולהמליץ על הפיתרון המתאים ביותר עבורך.

 

  1. אימון מומלץ… אמן את רצפת האגן שלך!

גם אם אתה כבר בפועל הספורט האהוב עליך, מומלץ לכלול כמה תרגילים על מנת לחזק את רצפת האגן שלך.

רצפת האגן עשויה רצועות, רקמות חיבור ושרירים בבסיס חלל הבטן, התומכים ברחם, בשופכה, בשלפוחית השתן ובפי הטבעת. תפקידה הוא לספק תמיכה לאיברים הנשענים עליה עליה ובין היתר לשלוט על שחרור השתן והצואה.

אימון שרירי רצפת האגן שלך עם תרגילים ספציפיים, כגון התרגילים המכונים תרגילי קיגל, יוגה ופילאטיס, יכול להוביל לתוצאות טובות כדי למנוע ולהקל על תסמינים של בריחת שתן.

ספורט כמו שחייה והליכה מהירה יכול להיות מתורגל ללא בעיות גם כן.

אלה הן רק כמה הצעות על מנת ליהנות בצורה טובה יותר מפעילות גופנית. בכל מקרה, מומלץ ליצור קשר עם רופא שיכול לעזור לך בהתאם לצרכים שלך.

אודות מנהל

בדוק גם

אבחון סוכרת

אבחון סוכרת

בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות עלייה במספר חולי הסוכרת. על פי הערכות, הרי שכיום חלקם ...