דף הבית / רכב / מהו עבר ביטוחי?
מהו עבר ביטוחי?

מהו עבר ביטוחי?

לכל אדם יש עבר, כפי שנהוג לומר, והוא יכול ללמד לא מעט עליו, על אופיו ותכונותיו. לכל אדם יש היסטוריה מסוימת שהוא נושא על גבו והיא משפיעה עליו כך או אחרת. זה נכון במובן האישי, וזה נכון גם במובנים אחרים, למשל, במקרים של תעסוקה, לימודים, זוגיות ועוד.

אחד התחומים בהם לעבר יש משמעות הוא ביטוח. כאשר חברות ביטוח קובעות מחיר פוליסה, אחד המדדים שהן מסתכלות עליו זו ההיסטוריה של המבוטח. בפרט זה נכון כשמדובר על ביטוח רכב. אז צריך החברות בוחנות את העבר הביטוחי של המבוטח ומחליטות כיצד לתמחר את מחיר הפוליסה שלו.

לפני שנסביר כיצד זה מתבצע חשוב להבין מדוע עבר ביטוחי הוא בעל משמעות בתחום של ביטוח רכב. כאשר לקוח רכוש פוליסה או מחדש פוליסה ישנה, זה לא יהיה נכון מצד חברת הביטוח להתייחס אליו כאל "לוח ריק", כלומר להתחיל מאפס. ההתייחסות חייבת להיות מבוססת על בסיס מה שהוא עשה עד כה, ואיך זה יכול להשפיע על ההתקשרות ביניהם בעתיד. לכן, יש חשיבות לשאלה של העבר הביטוחי של המבוטח.

מה זה עבר ביטוחי וכיצד הוא משפיע על תמחור הפוליסה?

עבר ביטוחי בתחום של ביטוחי רכב מתייחס לשאלה, כמה תביעות הגיש המבוטח בתקופה מסוימת, בדרך כלל עד טווח של שלוש שנים. בעיקרון, חברת הביטוח בוחנת לא רק את כמות התביעות, אלא גם אילו סוגי תביעות.

באופן טבעי, אם מדובר בתביעה אחת אז היא תשפיע פחות מאשר מצב בו המבוטח הגיש שורה של תביעות לחברת הביטוח. כאמור, חברת הביטוח גם תבחן את השאלה, האם מדובר בתביעה שקשורה לתאונה, חבלה ברכב, נזק או תביעות אחרות. כלומר, סוג התביעה והאיכות שלה, ייכנסו אף הם לשאלה כיצד לתמחר את הפוליסה בעתיד.

צריך לקחת בחשבון שיש השפעות שונות לתהליך של עבר ביטוחי. כלומר, לא כל חברה בוחנת את ההיבט הזה באותה צורה, מה עוד שסביר להניח שהיא תתייחס אחרת לנהג ותיק לעומת נהג צעיר, היא גם תתייחס בצורה שונה ללקוח עם מאפיינים מסוימים לעומת לקוח עם מאפיינים אחרים.

כיצד רוכשים ביטוח בצורה נכונה?

היום בשביל לרכוש פוליסת ביטוח, אנחנו יכולים לפנות אל אתרים שונים לצורך השוואת מחירים ולבדוק מה נכון עבורנו. לשם כך, יהיה נכון מצידנו לפנות אל Wobi סוכנות ביטוח המובילה בהשוואה ורכישת ביטוחים ולקבל שם את כל המידע הרלוונטי אודות הפוליסות השונות, לקבל הצעות מחיר מחברות ביטוח ולהחליט בסופו של דבר, איזו פוליסה מתאימה לנו.

חשוב להדגיש, אנחנו צריכים לבחון את ההשפעה של עבר ביטוחי בשביל שבסופו של דבר, נוכל לדעת כמה נצטרך לשלם עבור הפוליסה בשנים הבאות. אנחנו יכולים גם להתמקח בהתאם לעבר הביטוחי שיש לנו כעת, על מנת להוריד את העלויות של הפוליסה שאנחנו מבקשים לרכוש.

אודות מנהל

בדוק גם

vip car service

למה לא כדאי לוותר על vip car service?

אם מגיעים אליכם ממש בקרוב אורחים חשובים או שפשוט הייתם רוצים ליצור רושם טוב במיוחד ...