המסעדות הרבות ברחבי הארץ מייחדות את הפעילות שלהן בהתאם לסוג המאכלים הגסטרונומיים שהן מציעות לאורחיהן. לדוגמה אוכל אסיאתי, אוכל מזרחי, איטלקי, מאכלי ים ועוד.
מיתוג מסעדות
מיתוג מסעדות בדרך ברורה המובנת על ידי הלקוחות, הוא המפתח להצלחתה של כל מסעדה. המיתוג מסביר בשפה עיצובית את מהותה של המסעדה, תחומי ההתמחות שלה ואם מדובר בפעילות בעיקר בבוקר, בלילה או 24 שעות ביממה.
כדי לבחור את השפה העיצובית שתיצור הלך מחשבה נכון יש לבצע מיתוג מסעדות באופן ייעודי כדי להדגיש ולבדל את המסעדה הספציפית מכל מסעדה אחרת הקיימת בסביבה זו.
שפת מיתוג עיצובית
בחיפוש אחר מיתוג מסעדות נכון שיוביל את העסק להצלחה עסקית, שיתורגם בפועל לקהל רב המגיע אליה ויוצר הכנסות נאות יש לקבל החלטה בשלב ראשון מהו הנתיב המיוחד שלהם. אם לדוגמה מדובר באוכל יפני, יש להדגיש את האותנטיות שלו, את המטעמים המיוחדים אשר מכינים במטבח והם זהים לאוכל המאפיין את טוקיו, קיוטו או אוסקה. חומרי גלם שבדרך כלל אין בישראל אך המסעדה מייבאת אותם במיוחד מיפן, יקבלו במה ונוכחות.
המיתוג הנבחר של מיתוג מסעדות ידגיש את האג'נדה של בעלי המסעדה ואת צורת ההתנהלות שלהם ולכן השפה העיצובית תקבל ביטוי בנראות של המסעדה, בלוגו שיופיע בכל מקום כמו על התפריט, המפיות והצלחות, בצבעים האופייניים לה שייראו בכל מקום. לדוגמה קיר אדום המזכיר את סמל יפן, ציורים או תמונות אותנטיות ממדינה זו, סמלים שיזוהו בשפת המיתוג כמו מקלות אכילה, ירקות ייחודיים או מאכלי ים.
האורחים הפוטנציאליים במסעדה
מיתוג מסעדות שקולע למטרה, יסחוף קהל לקוחות שיבינו את טיבה של המסעדה ואת התפריט הייחודי והמסקרן המוגש בה. כל הסממנים בפרסומים ובהעברת המסרים של המסעדה יזכירו להם את המנות יוצאות הדופן, את ההשקעה הקולינרית הרבה. המחשבה כוללת תכנון מאכלים שיזכירו לישראלים שביקרו במדינות שונות את הטעם המשובח של המטעמים המוגשים בה אך עם זאת הם מותאמים לחיך של הקהל הישראלי.
מיתוג מסעדות הוא אחד הצעדים הראשונים שיש לבצע בעת פתיחת מסעדה חדשה ורצוי גם לרענן את המיתוג אחת לכמה שנים כדי לצעוד קדימה אל עבר המחר.