דף הבית / רכב / רכב היברידי בנסיעת מבחן – סקירה כללית
רכב היברידי בנסיעת מבחן

רכב היברידי בנסיעת מבחן – סקירה כללית

בשנים האחרונות עבר שוק כלי הרכב בעולם תמורות משמעותיות מאד, ששינו את חוקי המשחק בו מהקצה אל הקצה. אחד השינויים המרכזיים הוא העלייה בקרנם ובפופולאריות של כלי הרכב ההיברידיים, שזוכים להצלחה הולכת וגוברת בעולם כולו. בד בבד עם המגמה הזו, ואולי בגללה, גדל גם מספר הדגמים בתחום, כשיצרניות מובילות רבות מייצרות דגמים היברידיים מאפס, או לחילופין מבצעות הסבה של דגם קיים כך שיהיה היברידי.

כל רכב היברידי מעורר מטבע הדברים עניין רב, כשלא מעט אנשים מעוניינים לדעת כיצד הוא מתפקד, כמו גם באיזה אופן שילוב המערכות, המאפיין את הרכבים ההיברידיים, משפיע על חווית הנהיגה. נסיעות המבחן מאפשרות ללמוד הרבה מאד על כלי רכב, מכל סוג, ולכן חשוב להעניק להן את תשומת הלב הראויה.

מדוע חשובות נסיעות מבחן?

נסיעת מבחן, בין אם נערכת על ידי מומחה רכב ובין אם על ידי הנהג שעשוי לרכוש אותו, היא חשובה תמיד. במקרה של רכב היברידי, דומה שהחשיבות שלה גדלה שבעתיים. בתחום שנמצא יחסית בחיתוליו, בטח ביחס לצורות ההנעה ה”מסורתיות”, מתגלה פעמים רבות פער בין המצוי לרצוי, שעשוי להיות משמעותי: התחום עדיין נלמד, אפילו על ידי יצרניות הרכב, שמנסות להבין כיצד לקלוע לצרכים של הנהג המודרני. נסיעת מבחן מאפשרת לדעת האם הן הצליחו במשימתם, כמו גם להסיק הרבה מאד דברים לגבי חווית הנהיגה ברכב.

בנוסף לכך, ברור שנסיעת המבחן מאפשרת לנהגים להיחשף לאופן הנסיעה ברכב ההיברידי, ששונה במידה מסוימת מאשר בכלי רכב המבוססים על מנוע בנזין בלבד. יש לציין, יחד עם זאת, כי רוב הנהגים יוכלו להתרגל במהרה, תוך מספר נסיעות בודדות, לחוקי המשחק החדשים.

המקרה של טויוטה ראב 4 ההיברידי

טויוטה נחשבת לשחקנית המובילה בעולם בשדה המשחק של רכבים היברידיים, כאשר ניתן למצוא מספר דגמים פופולאריים של רכב חסכוני בדלק של טויוטה, המפגין ביצועים ראויים הודות לשילוב המנועים. לכן, הידיעה כי טויוטה הוציאה לשוק לא מכבר גרסה היברידית של הראב 4, רכב הפנאי והשטח המוביל שלה, הייתה כמעט בלתי נמנעת. השינוי הוא במסגרת מתיחת הפנים שערכה החברה לדור הרביעי של הראב משנת 2012.

מבחני הנהיגה הראשוניים שנערכו לרכב מצביעים על תוצאות מרשימות. השינוי הראשון ברכב הוא אסתטי, כאשר החזית הוחלפה בצורה ניכרת. ההיברידיות של הרכב מתבטאת בשילוב שבין מנוע בנזין 2.5 ליטר לבין שני מנועים חשמליים, אחד מהם (143 כוח סוס) אחראי על ההנעה הקדמית והשני (68 כוח סוס) על זו האחורית. השילוב הזה מוכיח עצמו כמיטבי בפועל, כאשר טויוטה ראב 4 ההיברידית מאופיינת ביכולת האצה מצוינת, בנהיגה נוחה בתנאי שטח שונים (יש אפשרות לבחור בין מספר מצבי נהיגה, למשל מצב ספורט) ובשלל הפתעות אחרות. הגם שבנסיעת מבחן יחידה לא ניתן להתרשם מצריכת הדלק, נתוני היצרנית מעידים על כך שצפוי חיסכון משמעותי גם מהבחינה הזו: צריכת הדלק הממוצעת של הדגם היא כ-20.4 קילומטר לליטר בממוצע, נתון מרשים גם בשדה המשחק של הרכבים ההיברידיים.

 

 

אודות מנהל

בדוק גם

קניית רכב

קניית רכב במימון מלא

מי מאתנו לא היה רוצה לפנק את עצמו ברכב חדש, אבל חדש ממש. עם ריח ...