אנשים עוזבים את מקום העבודה שלהם מכל מיני סיבות: הם עוברים דירה לעיר אחרת בשל שיקולים כאלה ואחרים, נמאס להם מהתפקיד שלהם ולכן הם מחפשים עניין בתחום שונה ממה שעסקו בו עד עכשיו, הם לא מסתדרים עם אחד או יותר מאנשי הצוות ולכן מעדיפים לשנות סביבת עבודה, הם קיבלו הצעת עבודה מפתה יותר עם תנאים סוציאליים טובים יותר או משכורת גבוהה יותר ועוד. אז נכון, זה ממש בסדר גמור להחליף משרה, לשנות אווירה וללכת לכיוונים אחרים השאלה היא איך לעזוב את מקום העבודה ולשמור על יחסים טובים?
הודיעו מספיק מראש
אולג'ובס גילו שבין הדברים הכי חשובים שיסייעו לכם לשמור על יחסים טובים במקום העבודה הקודם שלכם, הוא להודיע כמה שיותר זמן מראש. כך המעסיק יוכל להתארגן על מחליף במקומכם ויעריך אתכם על כך, לעומת זאת אם תתנו למעסיק זמן התראה קצר או התראה על פי חוק, הוא עלול לראות את זה בעין לא יפה, יתבאס עליכם וזה עלול לפגוע בכם בדברים אחרים כמו מכתבי המלצה, פיצויים וכדומה.
בקשו שיחה עם הממונה עליך
ישירות וכנות הם המפתח לשמירה על יחס טוב ועזיבה באווירה נעימה. לפני שאתם מודיעים על התפטרותכם מול הממונה לכם, כלומר מוציאים מכתב התפטרות רשמי, בקשו שיחה עם הממונה עליכם, הסבירו לו את סיבת העזיבה ונסו להיות כנים ככל הניתן בלי לשקר ובלי לסלף. כמובן שאם הסיבה שאתם עוזבים הינה מלכתחילה יחס שלא נעים לכם איתו, הרעה בתנאים או כל סיבה אחרת שאין ברצונכם להציגה בפניו, אפשר לתרץ כמה שיותר באמינות ולהסביר שאתם מחפשים תפקיד אחר בתחום קצת שונה או כל הסבר אחר שנראה לכם הגיוני.
נסו להיות גמישים עם תזמון העזיבה
אולג'ובס ממליצים שבמידה והאדם הממונה עליכם מבקש מכם להישאר זמן רב יותר ובמקביל עדיין לא מצאתם עבודה אחרת או שיש באפשרותכם לעזור, עשו זאת במידת האפשר.
העבירו חפיפה מסודרת כדי לא ליצור ואקום
נסו להכין תיק חפיפה הכולל את כל המידע הרלוונטי עבור האדם שיחליף אתכם. מה עליו לעשות במסגרת התפקיד, איך עליו לפעול, טיפים שייסעו לו להתנהל ביעילות וכדומה. חפיפה טובה תגרום לממומנים עליכם להעריך אתכם ולהמליץ עליכם כאנשים אחראיים, אכפתיים ומגדילי ראש- תכונות חשובות וקריטיות כמעט עבור כל תפקיד בעיקר תפקידים ניהוליים.