דף הבית / קריירה / עלויות של עסק
עלויות של עסק

עלויות של עסק

כל עסק הן בתחילת דרכו והן כעסק קיים בן אם עסק קטן ובין אם גדול נדרש לפקח ולבקר על עלויות העסק על מנת לשמור על רווחיות העסק, עף על פי שמנגד היקף המכירות בעסק הוא גבוה, על כן חשוב לנהל את העסק בצורה כלכלית ויעילה על מנת למנוע עלויות מיותרות אשר מתבזבזות על התנהלות לא נכונה ולא מבוקרת של העסק אשר עלולות להוביל בסופו של דבר למשבר כלכלי.

כיצד ניתן להגדיל את ההכנסות בעסק ויחד עם זאת להקטין את ההוצאות ?

הגדלת ההכנסות יחד עם חיסכון והקטנת ההוצאות באופן שקול ומחושב ללא ספק יגדילו את הרווח ויצמצמו באופן ניכר את ההפסדים.
הגידול בהכנסות מושפע לרב מהגידול במכירות, על כן, חשוב לפעול בכל דרך אפשרית על מנת להוביל להגדלת המכירות בעסק באופן מחושב ומבוקר ויחד עם זאת לבחון אפשרויות אשר יאפשרו להקטין את ההוצאות בעסק.

  1. ראשית, חשוב לבחון ולנהל באופן ונכון ומוקפד את הוצאות העסק ולבדוק אילו עלויות ניתן להוזיל אשר יובילו לשיפור אידיאלי בהוצאות העסק.
  2. רצוי ואף מומלץ שלא להיות תלותיים בספק או בנותן שירות אחד לטובת מטרות העסק, אלא לנסות להוביל ליצור מגעים עסקיים עם ספקים נוספים, מה שיאפשר לכם קיום משא ומתן ממתחרים אחרים וליהנות מהנחות ומתנאי תשלום נוחים ואטרקטיביים אשר ללא ספק ישפרו באופן משמעותי את החיסכון בהוצאות ויובילו לרווחיות העסק
    לרבות ספקי תקשורת, חברות פרסום, ספקי סחורה, הובלות, ציוד משרדי , למעשה עם כל ספק או נותן שירות לטובת צרכי העסק ומטרותיו.
  3. ניהול נכון של כוח האדם הפועל במסגרת הארגון יכול להקטין אף הוא את ההוצאות, על כן, רצוי לבחון ולוודא שאין כל תפקידים כפולים בעבודה, שהמחלקות בעסק מאוישות במספר עובדים מתאים ולא בכמות אנשים גבוהה יותר ביחס לתפקיד ולמשימת הדרושות.
  4. חשוב לעמוד על תנאי השכר של העובדים ולוודא שאין עובדים המתוגמלים בשכר עבודה גבוהה הן ביחס ליעילותם ולתרומתן למערכת והן תוך התייחסות לניסיון ולהכשרה המקצועית, כמו כן, חשוב למנוע מצבים בהם העובדים נשארים בעבודה לאחר שעות העבודה הנהוגות ללא כל צורך וללא אישור מהממונה, מה שמחייב אתכם כמעסיקים לתגמל אותם בשכר גבוהה יותר ויגדיל את הוצאות העסק.
  5. בעלי עסקים המחזיקים ברשותם סחורה למטרת העסק נדרשים לבצע ניהול מלאי תקין ויעיל על ידי המצאות של מלאי סחורה בכמות נמוכה, אך יחד עם זאת לדאוג שלא יהיה חוסר בסחורה אשר יוביל להפסדים במכירות.
  6. יש לדאוג לחסכון ככל שניתן בהוצאות החשמל, מים הציוד המשרדי וכיוב' ולוודא שהעובדים בארגון אכן שותפים לעשייה ולוקחים חלק פעיל בחיסכון בהוצאות ובעלויות.

    ארגונים ועסקים רבים פונים לחברות המעניקות ייעוץ פיננסי לעסקים, אשר בוחנות את העסק ואת ההנהלות הכלכלית שלו באופן מקיף ויסודי ומעניקים סיוע מקצועי אשר יוביל לחיסכון בעלויות ואף להגדלת הרווחים.

אודות מנהל

בדוק גם

איך לעזוב את מקום העבודה ולשמור על יחסים טובים?

איך לעזוב את מקום העבודה ולשמור על יחסים טובים?

אנשים עוזבים את מקום העבודה שלהם מכל מיני סיבות: הם עוברים דירה לעיר אחרת בשל ...