דף הבית / טכנולוגיה / בניית אתרים לעסקים
בניית אתרים לעסקים

בניית אתרים לעסקים

עסק שאין לו אתר אינטרנט פעיל ומעודכן הוא עסק שלא מנצל ב-100 אחוז את הכלים שעומדים לרשותו. יש שיטענו שעסק כזה הוא עסק מוגבל מאחר והוא מוותר מראש על האפשרות להגיע לאלפי לקוחות שנמצאים ברשת ומחפשים עסקים בדמותו, במקום להגיע אליו הם מגיעים למתחרים שלו.

זו הסיבה שהתחום של בניית אתרים לעסקים היא מאוד פופולארית כיום, חברות בניית אתרים ובוני אתרים עצמאיים רבים מבססים את העבודה שלהם על בנייה לעסקים מסוגים שונים. אם חושבים על זה מבחינה כלכלית הרי שיש בכך היגיון, מאחר ועסקים צריכים את האתרים בשביל להגיע לקהלים שונים להם יוכלו למכור את המוצרים שלהם. עסקים ובעלי מקצוע צריכים שיהיה להם אתר משלהם יותר מאשר אנשים פרטיים שלא ירוויחו מכך דבר, לכן גם מרבית האתרים ברשת הם אתרים עסקיים.

אך אין זה מספיק שלעסק יהיה אתר. הרבה עסקים מחזיקים אתרים אך הם לא דואגים לעדכן אותו או לא דואגים להפוך אותו לנגיש ונוח לגולשים ועל כן האתר לא מנצל את הכוח והיכולות שלו. ישנם מספר דברים ומאפיינים שכל אתר עסקי חייב לכלול אחרת הוא לא עומד בתנאי הבסיס הרצויים לאתר עסקי.

המאפיינים שכל אתר עסקי חייב לכלול בתוכו

  • מידע מקצועי – כשגולש נכנס לאתר הוא חייב למצוא בו תכנים מקצועיים אודות התחום בו העסק מתמחה. אלה יכולים להיות מאמרים מקצועיים עם פרטים טכניים, עובדות ונתונים ועוד. ככל המאמר מכיל יותר פרטים שימושיים כך הגולש יחזור וישתמש במאמרים אלה לצרכים שונים. התוכן באתר חייב להתעדכן לעיתים קרובות על מנת שהגולש ימצא  בו תמיד דברים חדשים לקרוא.
  • חנות וירטואלית – חנות דרכה יכולים הגולשים לקנות מוצרים או להזמין שירותים. החנות צריכה להכיל מידע מלא על מפרט המוצרים, דרכי השימוש, אופי האחריות, דרכי ההזמנה ועוד.
  • פרטי התקשרות – ישנם שני דרכי התקשרות שהאתר צריך להציג. הראשון היא התקשרות ישירה דרך האתר, באמצעות צ'אט וירטואלי או באמצעות פורום, השנייה התקשרות דרך טלפון, כתובת פיזית, מייל. כך הגולש יכול לפנות לבעל העסק או עובדיו בצורה פשוטה ומהירה.
  • תמונות וסרטונים – המשמעות של סרטונים ותמונות היא לא רק כפריט עיצובי באתר אלא גם כפריט ויזואלי שמאפשר להציג הדגמות או רעיונות שונים לגולש. מומלץ להשתמש בהם כמה שיותר כך הגולשים ייהנו מאתר דינמי ולא משעמם.
  • תגובות – אתר עסקי חייב לתת לגולש אפשרות להשאיר תגובות, חוות דעת וביקורות, גם אם הן לא יתפרסמו באתר, עדיין הגולש חייב לדעת שהאתר מאפשר לו למלא את הפונקציה הזאת. כך העסק יוכל לקבל פידבקים ולהשתפר.

כפי שניתן לראות בניית אתרים לעסקים היא פונקציה רחבה מאוד שמשלבת בתוכה אלמנטים עיצוביים, תוכניים, חברתיים ועוד. ככל שהאתר ימלא יותר ויותר את הפונקציות הנ"ל, כך הסיכוי שלו למלא את ייעודו בפני הגולשים, עולה.

אודות מנהל

בדוק גם

בניית אתרים לעסקים קטנים

בניית אתרים לעסקים קטנים לחשיפה מירבית

כל עסק גדול כקטן דואג שיהיה לו אתר אינטרנט כדי שהפעילות העסקית תיחשף בפני קהל ...