דף הבית / לימודים / להתרענן – לא רק בקיץ
להתרענן - לא רק בקייץ

להתרענן – לא רק בקיץ

קריירה שנמשכת כמה שנים לפחות מחייבת את העובד לחשוב מדי פעם על דרכים לרענן את הכלים, הידע והמשאבים שעומדים לרשותו. במאמר הבא נציג כמה שיטות כאלה ונבין מה היתרונות והחסרונות של כל אחת מהן

התרעננות מקצועית היא תנאי חובה לשמירה על קריירה מתגמלת ומספקת. גם עובד מצטיין יחווה פגיעה בביצועים כאשר הוא יתחיל להרגיש תסכול, ואין שום דרך להישאר במקום אלא רק לצעוד קדימה או להתדרדר לאחור.

אז מה אפשר לעשות כדי לרענן את הקריירה ואיזה יתרונות יש לכל דרך שבה בוחרים? הנה כמה הצעות:

  1. לאמץ תחביב

הרחבה של הידע האישי היא תמיד דבר חיובי. מי שמרחיב את הידע בתחום שבו הוא אוהב יכול להרגיש תחושת סיפוק, לאמץ תחביב ולחוות הגשמה עצמית. מצד שני, הרחבה של הידע באה על חשבון זמן פנוי והיא נותנת ערך מוסף מחוץ לשעות העבודה – אך אין לה השפעה על הקריירה.

במילים אחרות, עובד שבוחר לאמץ תחביב בשלב כלשהו בקריירה ואף משקיע בו זמן ומשאבים כדי להעשיר את הידע האישי צריך לדעת שאין לזה השלכות מקצועיות. המשמעות היא שמדובר בשיטה מעולה לרענן את השגרה, אך בדרך פחות אפקטיבית בכל הנוגע להשגת קידום או הגדלת פוטנציאל ההשתכרות.

  1. למצוא התמקצעות חדשה בתחום הקיים

התמחות מקצועית חדשה שנערכת בתוך התחום הקיים של העובד היא שיטה טובה יותר לרענן את ארגז הכלים ועדיין לשמור בחיים על האופציה של קידום בקריירה. כאן הדגש הוא שהבוס רואה את ההשקעה, המסר עובר למקבלי ההחלטות והארגון מבין שמדובר בעובד מחויב.

מנגד, התמקצעות חדשה בתחום הקיים עלולה להיבלע במשימות היום יומיות ולדרוש מהעובד יותר השקעה בלי להעניק לו תמורה מיידית. זו הסיבה בגללה אופציה של התמקצעות חדשה בתוך התחום הקיים מתאימה בעיקר לעובדים ותיקים, או למי שאין לו בעיה להשקיע עוד קצת זמן בפיתוח של הקריירה והמקצוע.

  1. לצאת ללימודי המשך

לימודי המשך מאפשרים להשיג תואר אקדמי נוסף ולהשתמש בו על מנת להציב דרישות חדשות מול המעסיק. זו גם דרך טובה לרענן את השגרה, להחליף אווירה ולפגוש אנשים חדשים על ספסל הלימודים של האקדמיה. החיסרון הוא שזה בא על חשבון שעות העבודה וכרוך בהוצאה כספית מסוימת.

לימודי המשך הם חלק בלתי נפרד מהקריירה של בעלי מקצועות מסוימים. כך למשל לא ניתן לעסוק בתחום של פסיכולוגיה קלינית בלי תואר שני בפסיכולוגיה והתמחות משמעותית, לעומת תואר שני במנהל עסקים שמשמש להעשרת הידע במקצועי בלבד.

בסופו של דבר, השאלה איך להתרענן במקום העבודה תלויה בצרכים של העובד ובאמביציה שיש לו. חשוב לבחון כל מקרה לגופו וכדאי גם לערב את המעסיק לפני שמקבלים החלטות שמשפיעות על העתיד.

אודות מנהל

בדוק גם

תואר ראשון בפסיכולוגיה

תואר ראשון בפסיכולוגיה – הדרך מכיסא הלימודים אל ספת המטפל

אחד המקצועות שעברו את השינוי התדמיתי הנרחב ביותר בשלושים-ארבעים השנה האחרונות, שלא נדבר על כך ...