דף הבית / רכב / ליסינג – דברים שלא העזנו לשאול
ליסינג

ליסינג – דברים שלא העזנו לשאול

לא מעט עובדים נמצאים בהתלבטות לגבי הצורך שלהם ברכישת רכב פרטי, או שמא ב"הלוואת" רכב חברה, מה קוראים אותו – "ליסינג". עובד שכיר יכול לקבל הצעה מהמנהל שלו, על אחזקת רכב פרטי, אולם עליו לתת דעת ואודות שיקולים שונים שיש תמיד לקחת בחשבון, כתלות בסוג העסקה המדוברת ובפרמטרים נוספים, כדוגמת אלו שלהלן:

שיעור שווי השימוש – בהתאם לערך הרכב וסוגו

הרעיון העומד כאן, הוא קביעת עלות השימוש ברכב – השימוש הפרטי כמובן. הווה אומר – מתוקף העובדה שהשימוש ברכב נועד לסוגים שונים של צרכים – לצורך יצירת הכנסה הוצאה לשימוש פרטי, הוצאה מוכרת וכו' – ישנו סכום משוער שנקבע עבור עלות השימוש הפרטי, זאת כהטבה שהמעביד מעניק לעובד. שיעור שווי זה נגזר ממחיר הרכב וגובהו כ-2.5% לערך. ניתן ללמוד מכך, שעלות רכב גבוהה יותר מביאה גם לשווי שימוש גבוה יותר ומתוקף כך – גם מס גבוה יותר.

שכר אלטרנטיבי במקרה של עובד המוותר על רכב צמוד

ככל שהעובד מקבל החלטה שלא לקחת רכב מהחברה, הרי ששכר הברוטו גדל בממוצע בכ-3500 שקלים. חברו, שמחליט לקחת את רכב החברה, יודע כי תהיה הפחתה בשכר הברוטו שלו, בממוצע של אותו סכום (סכום הנקבע על-פי עלות הליסינג החודשי + הוצאות דלק).

מס שולי לעובד

עובד שמחליט לקחת רכב חברה ומשתמש בו גם לצרכים פרטיים, מחויב במס בשווי הנקבע כאחוז מסוים ממחירו של הרכב. גובה השווי יוכפל בשיכור המס השולי שווה לגובה תשלום אותו מס מוסף.

עובד המקבל רכב חברה ועושה בו בין היתר שימוש פרטי, מחויב בשווי מס שנקבע כאחוז ממחיר הרכב. בחישוב פשוט, גובה שווי הרכב כפול שיעור המס השולי נותן את גובה תשלום המס הנוסף.

תנאים סוציאליים

לכל אחת מהחלופות ישנה השפעה מסוימת על ההפרשה למס, הפרשות סוציאליות ולביטוח לאומי. כל עובד מחזיק בחיסכון פנסיוני, בעוד אחוז כלשהו משכרו מנוכה לטובת אותו חיסכון פנסיוני, הווה אומר: קרן השתלמות או קרן פנסיה.

אחזקת רכב עצמאית – עלות אלטרנטיבית

אחזקת רכב פרטי מחייבת עלויות, כדוגמת: דלק, ביטוחים, תיקוני תאונות דרכים, ירידת ערך, טיפולים שוטפים ועוד. ישנם מקרים בהם העלויות הנ"ל עשויות להרקיע לכדי סכומים דומים לעלות החודשית של אחזקת רכב חברה. מסיבות אלו, באחריות העובד לבחון עלויות חודשיות פוטנציאליות עם החזקת רכב פרטי, מול אותן עלויות עם אחזקת רכב חברה.

גורמים נוספים עליהם רצוי לתת את הדעת: קילומטראז'. ברור הדבר, כי וותק רב יותר על הכביש הינו מקביל לירידת ערך הרכב. מסיבה זו, במקרה שהקילומטראז' גבוה, אולי עדיף לו שייקח רכב חברה. במקרה בו העובד אינו נוהג "לחרוש" את הרכב, מה שמביא לקילומטראז' נמוך, ברור שההפך הוא עדיף וכדאי כי ישתמשו ברכב הפרטי שלהם.

אודות מנהל

בדוק גם

המותגים שתמצאו ברשת אופנוסנטר

המותגים שתמצאו ברשת אופנוסנטר

אתם משתוקקים לצאת לדרך, ליהנות מרכיבה נעימה וחלקה, אולי אף לצאת למסע בשטח, בתנאים קצת ...