דף הבית / נדל"ן / למה אני מפחד לקחת משכנתא לבד
ביטוח משכנתא

למה אני מפחד לקחת משכנתא לבד

כיוון שאחוזים גבוהים מהאוכלוסייה בישראל אינם יכולה לקנות נכס עם ההון העצמי הקיים ברשותם הם פונים אל הבנק בבקשה להלוואת משכנתא. במאמר זה נספק לכם מידע אודות הלוואת המשכנתא ונסביר אודות יתרונות לקיחת המשכנתא כזוג.

משכנתא- הגיע הזמן..

אף אחד אינו מעוניין להתחייב להלוואת ענק ולכן רוב האנשים דוחים את קניית הדירה הראשונה שלהם עד לאותו שלב בו הם מגיעים למסקנה שהם אינם מעוניינים להמשיך ולחיות בסגנון "צועני". בשלב זה הם מחשבים את הסכום שהם חסכו ומבררים עם ההורים או עם כל מקור אחר האם הם יכולים לעזור להם מבחינת ההיבט הכספי ברכישת הדירה, ובהתאם הם מגיעים למסקנה האם הם יכולים לרכוש את הדירה ללא לקיחת הלוואה או מה הסכום אותו הם צריכים על מנת להשלים רכישה של אותה דירה בה הם מעוניינים. בשלב זה הם מבררים אודות תהליך לקיחת המשכנתא בישראל ופונים אל הבנק בו הם מעוניינים לקחת את ההלוואה.

משכנתא- התחייבות לטווח ארוך

יש לקחת בחשבון שמשכנתא משמע הלוואה לטווח ארוך של סכום כסף גדול. בדרך כלל מדובר על אחת ההוצאות הגדולות ביותר שתעשו בחיים ואחת הארוכות ביותר ולכן חשוב מאוד לבצע את כל הבדיקות המקדימות טרם בחירת מסלול המשכנתא וקבלת החלטה האם מעוניינים לקחת את ההלוואה בבנק זה או אחר. אחד מהסעיפים החשובים אותם הבנק מברר אתכם טרם הוא מציע לכם את הלוואת המשכנתא הוא מה הסטטוס שלכם, כלומר האם אתם יחידים, זוג, גרושים או בסטטוס של חד הוריים. חשוב לזכור כי בצמוד לנטילת משכנתא, יש לרכוש ביטוח משכנתא ולכן יש להכניס גם את חישוב הביטוח לתחשיב הכללי.

משכנתא ליחידים

חשוב לקחת בחשבון שמשכנתא ליחידים משמע לקיחת הלוואה גדולה לתקופה ארוכה, לבד. אין מי שעוזר לכם בהתחייבות אותה לקחתם ואם קורה ואתם ומקום העבודה שלכם מסיימים את יחסי עובד-מעסיק שלכם, קרוב לוודאי שאתם מצויים בבעיה, בעיה אותה אתם צריכים לפתור בעצמכם. בנוסף, חשוב לדעת שרק רווקים מגיל שלושים, יכולים להגיש בקשה בבנק לבדיקת זכאות למשכנתא וגם אז יצטרכו להוכיח שיש להם הכנסה קבועה בסכום שמתאים להחזר ההלוואה, חשבון עובר ושב ללא בעיות עבר ועוד. הבנק ישקול את כל הנתונים ויציע לאותו יחיד את סכום ההלוואה שהוא יכול לספק.

משכנתא לזוגות

כאן התנאים הרבה יותר נוחים וניתן לומר שהבנק מעדיף להעניק לזוגות הלוואת משכנתא על פני יחידים. יש לקחת בחשבון שזוג מרוויח שתי משכורות ולכן הסיכויים שהוא יחזיר את ההלוואה גדולים יותר מבחינת הבנק מאשר אדם יחיד. בנוסף, יש מסלולי משכנתא רבים שמתאימים לזוגות ופעמים רבות ניתן להשיג תנאים טובים יותר. דבר זה חל גם לגבי ביטוח המשכנתא.

ונסכם במשפט אחד; נכון להיום יש הלוואות וביטוח משכנתאות אטרקטיביים ביותר עבור זוגות.

אודות מנהל

בדוק גם

אדריכלית ומעצבת פנים מעולה

אדריכלית ומעצבת פנים מעולה

הבית הפרטי של כל אחד הוא המקום הכי נעים לשהות בו. כאן מציפה את כולנו ...